עצוב: זו הסיבה שהקואלות נמצאות בסכנת הכחדה

כשליש מאוכלוסיית החיות באוסטרליה מתו בשלוש השנים האחרונות • מה הגורם לכך, וכיצד מתכננת הממשלה ביבשת לטפל בנושא?

קואלה באוסטרליה, צילום: AP

בשלוש השנים האחרונות איבדה אוסטרליה כשליש מאוכלוסיית הקואלות שלה, שמונה כיום כ-58,000 פרטים לעומת יותר מ-80,000 פרטים ב-2018. החדשות העצובות האלה נובעות מכמה גורמים, הפוגעים יחד ביונקים החמודים והכל כך מזוהים עם היבשת הרחוקה. מדינת ניו סאות' וויילס, המאוכלסת ביותר באוסטרליה ואשר נמצאת בדרום-מזרח היבשת (ובה ממוקמת סידני), רושמת את הירידה החדה ביותר בשיעור הקואלות, עם צניחה של לא פחות מ-41 אחוזים.

שריפות יער, בצורות וכריתת יערות על ידי יזמי נדל"ן מוגדרות על פי ה-Australian Koala Foundation, ארגון ללא מטרת רווח ששם לו למטרה להציל את הקואלות החביבות, כסיבות העיקריות לצניחה המדאיגה במספר בעלי החיים. "מדובר בירידה דרמטית", מוסרת מנהלת הארגון, דבורה טאברט, שמפצירה בממשלת אוסטרליה לחוקק חוק להגנת הקואלות. "נקיטת פעולה היא הכרחית, שכן סביר להניח שהמספרים גרועים יותר מהנתונים האלה. אנחנו מוטרדים במיוחד ממקומות כמו ניו סאות' וויילס, שבה הבצורת בעשור האחרון ייבשה נהרות ההכרחיים להישרדות הקואלות. ואם גם הבולדוזרים האלה ימשיכו לעבוד, אני באמת חוששת לגורלן", הוסיפה טאברט.

לוחמי האש משקים קואלה במים בזמן השריפות באוסטרליה, צילום: AFP

ואכן, ממשלת אוסטרליה הכריזה ביוני האחרון על תחילת תהליך לגיבוש מתווה להצלת הקואלות בניו סאות' וויילס ובמדינות נוספות, ואף שוקלת להעלות את הגדרת מצב השימור של בעלי החיים הפרוותיים בדרגה אחת, מ"פגיע" (Vulnerable) ל"בסכנת הכחדה" (Endangered), אולם לרוע המזל טרם נרשמה התקדמות בנושא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר