מפחיד: המחלה המסתורית שהורגת ציפורים

מגפה לא מוכרת גורמת למוות של ציפורי שיר ב-53 מדינות בארצות הברית • בין הציפורים שנפגעו: אדום החזה, עורבני כחול וזרזירים

זרזרירים, ארכיון, צילום: ללא קרדיט

אמריקה מודאגת: רשויות שימור החיות והטבע בארצות הברית פתחו בחקירה, אחרי שהתברר כי מגיפה לא מוכרת תוקפת את ציפורי השיר במזרח ובמרכז ארצות הברית.

הדיווחים הראשונים על מוות לא מוסבר של הציפורים החלו להגיע כבר בחודש מאי, שאז החל המכון הגאולוגי של ארצות הברית, ה-USGS, לעקוב בדאגה אחרי הנושא. הדיווחים הגיעו לשיאם בחודש יוני ממדינות רבות, ביניהן מרילנד, ניו ג'רזי, פנסילבניה, דלאוור, אוהיו, וירג'יניה וקנטקי.

בין הציפורים שהושפעו מהמחלה המסתורית  אפשר למצוא עורבני כחול, קוויסקלוס מצוי, אדום החזה, קרדינל צפוני, פזאי הבקר וזרזיר מצוי. בכל מקום התסמינים היו דומים: עיניים נפוחות עם הפרשות וסימנים להפרעה עצבית. עד כה, כך לדברי המחלקה לניהול משאבי הטבע, נמצאו יותר מ-280 ציפורים חולות או מתות ב-53 ערים בארצות הברית מתחילת חודש מאי.

המחלקה שללה את האפשרויות שמדובר בשפעת העופות או בקדחת הנילוס המערבי, ונראה שהיא מתחילה לסגת. "כרגע נראה לנו שהמגיפה בנסיגה", נמסר מהמכון הגאולוגי, "היא הייתה בשיאה בתחילת יוני לאורך מדינות רבות המשיקות לאוקיינוס האטלנטי, אבל כעת יש לנו מספר אינדיקציות לכך שמיתות הציפורים הולכות ופוחתות - או לכך שציפורים מועטות יותר מובאות למרכזי שיקום לחיות בר. אבל עדיין מוקדם מכדי לדעת מה באמת קרה".

במקביל פרסמה מחלקת הדגה וחיות הבר בארה"ב הוראות: "בכל המדינות שבהן התגלתה המגיפה יש לחטא פעם בשבוע את פינות האכלת הציפורים בחומר המכיל 10 אחוז אקונומיקה. אנו גם מבקשים לא לגעת בציפורים ללא כפפות, ולהרחיק את חיות המחמד מהציפורים. בכל מקרה של ציפור מתה אנא הכניסו אותה לשקית אטומה וזרקו אותה לפח, כדי למנוע את התפשטות המחלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר