עצוב: שמונה נשרים נוספים הורעלו למוות בדרום

אירוע ההרעלה התרחש בשטח פתוח, דרומית לעבדת • הנשר המקראי נמצא בסכנת הכחדה חמורה והאוכלוסייה בארץ מונה פחות מ-190 פרטים • בנוסף, נמצאו באזור גם שני רחמים ודיה מתים • המשרד להגנת הסביבה הודיע על הקצאת 15 מיליון שקלים מיידית לטיפול בנושא

שמונה נשרים, שני רחמים ודיה מתו מהרעלה בדרום הארץ // רשות הטבע והגנים

אירוע הרעלה גדול התגלה הבוקר (ראשון): שמונה נשרים, שני רחמים ודיה מתו כתוצאה מהרעלה בדרום הארץ.

כזכור, לפני שבוע נמצא נשר נוסף ללא רוח חיים במצוקי הקינון במדבר יהודה (נחל ערוגות ונחל חולד), בעקבות הרעלה.

נשר מת בנגב, צילום: רט"ג

אירוע ההרעלה החדש התרחש בשטח פתוח, דרומית לעבדת. רשות הטבע והגנים הכריזה על נוהל הרעלות לאיתור נשרים ובעלי חיים נוספים בשטח ופקחי הרשות עדיין סורקים את האזור.

שלושה נשרים מתים זוהו: נשר A50, שמקנן בנחל עקב, נשר E32, שמקנן בעין עבדת, ונשר A25, שמקנן במכתש הקטן. בנוסף נמצאו גם שני רחמים מתים. הרשות תבצע גלישת הצלה לאתרי הקינון במטרה להציל את הגוזלים.

ברשות מוסיפים כי הנשרים נשאו על גבם משדרים, שהאותות שהם מעבירים הצביעו על מצוקת הנשרים.

רחם שמת מהרעלה בנגב, צילום: רט"ג

המשרד להגנת הסביבה הודיע על הקצאת 15 מיליוני שקלים מיידית לטיפול בנושא.

רעיה שורקי מנכ״לית רשות הטבע והגנים: "האירוע הבוקר הוא אירוע חמור מאוד בתוצאותיו והוא המשך ישיר לשרשרת הרעלות שהובילה את הרשות לגבש תוכנית שאושרה בקרן הניקיון במטרה לצמצם את ההרעלות יחד עם המשרד להגנת הסביבה. אוכלוסיית הנשרים בסכנת הכחדה חמורה והיא מחייבת את כולנו במימוש מהיר של התוכנית לצמצום ההרעלות. אני מודה למשרד הגנת הסביבה על העברת תקציב באופן מיידי".

נשר שמת מהרעלה בנגב, צילום: רט"ג

הנשר המקראי נמצא בסכנת הכחדה חמורה, אוכלוסיית הנשרים הקיימת בארץ מונה פחות מ-190 פרטים, ולכן כל פרט שאובד זו מכה אנושה למאמצי שיקום האוכלוסייה המקומית.

הגיע הזמן לתקן את החקיקה בנושא 

מהחברה להגנת הטבע נמסר: "אירוע זה מצטרף לשורת אירועי הרעלה שמעמידים בסכנה את המשך קיומם של הדורסים הגדולים של ארצנו, ובראשם הנשרים. הרעלה זו חמורה עוד יותר מכיוון שהיא מתרחשת בשיא עונת הקינון. קטל הבוגרים מהווה גזר דין מוות לגוזלים ולביצים בקן, ומחסלת את הדור הבא של הנשרים... הגיע הזמן לתקן את החקיקה בנושא, כך שמערכת אכיפת החוק תוכל להתמודד עם העבריינים האחראים על ההרעלות. חקיקה כזו עמדה על השולחן בעבר, אך בשל מאבקים פנים-ממשלתיים והתנגדויות במשרד המשפטים ובמשרד החקלאות, החקיקה עוקרה מתוכן ובסופו של דבר לא קודמה. אין לנו עוד זמן לבזבז ולכן נדרשת חקיקה אפקטיבית שתמנע את עבריינות ההרעלות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר