"גם בני אדם ייפגעו": זו הסיבה שמאות מיליוני צפרדעים מתות בכל שנה

צרפת מייבאת בכל שנה כ-3,000 טונות של רגלי צפרדעים המיועדות לאכילה, מה שהביא מאות מומחים להתריע בפני הממשלה המקומית כי הדבר מעמיד בסכנה מינים של החיה • כיצד ניתן לדעתם להגן עליהן? כל הפרטים

צפרדע ממין Fejervarya limnocharis. צילום: Getty Images

הצרפתים ידועים באהבתם הגדולה לאכילת רגלי צפרדעים, אבל כנראה שהאהבה הזו כל כך גדולה – שהיא מעמידה מיני צפרדעים רבים בסכנה.

במכתב פתוח שנשלח לנשיא צרפת עמנואל מקרון, 557 מומחים מתריעים ממספר עמותות אירופיות להגנה על בעלי חיים, מצוין כי לאיחוד האירופי מיובאות בכל שנה 4,070 טונות של רגלי צפרדעים, כשכ-3,000 טונות מיועדות למסעדות הצרפתיות. המשקל הכולל הזה מביא לכך שבכל שנה נהרגות 200-80 מיליון צפרדעים, תלוי בגודל במין.

צפרדע ממין Fejervarya limnocharis, צילום: Getty Images


כמות הענק הזו מיובאת בעיקרה ממדינות כמו טורקיה, אינדונזיה ואלבניה, שבה מתחוללת ירידה דרמטית במספר הצפרדעים הנמצאות בטבע בקרב מינים מסוימים. גם וייטנאם היא מדינה שמייצאת כמות גדולה של רגלי צפרדעים, אלא שבמקרה שלה אלה צפרדעים שמגודלות במיוחד עבור שימוש לתעשיית המזון, ומשום כך אין כמעט פגיעה בטבע בצפרדעים במדינה.

הממצאים האלו הביאו את החותמים לדרוש כי צרפת תפעל בצורה פעילה להגנה על מיני הצפרדעים במדינות המקור ושהיא תמנע פגיעה נרחבת בטבע. זאת בהתחשב בעובדה כי צרפת היא המדינה הגדולה ביותר בעולם שצורכת את המאכל הזה. "מחקרים מראים כי מינים כמו צפרדע הסרטנים או צפרדע שדות האורז נמצאות בדעיכה עקב הניצול המסחרי שלהן", כותבים החוקרים.

עניין אבסורדי שמוזכר במכתב הוא העובדה כי ברחבי האיחוד האירופי יש הגנה משמעותית על מגוון החיות בטבע, אך מדינות כמו צרפת מייבאות אליהן מיליוני בעלי חיים ממדינות אחרות. "הדבר סותר באופן מהותי את השאיפה של האיחוד להגן על המגוון הביולוגי בעולם", נכתב.

רגלי צפרדעים מטוגנות, צילום: Getty Images


בין המצטרפים למכתב נמנים גם ארגון הווטרינרים הצרפתי, שנשיאו אלן מוסו הסביר כי הכחדת הצפרדעים אינה מהווה רק מעשה אכזרי, אלא גם דבר שיפגע בסופו של דבר גם בבני האדם עצמם. "החוסר בצפרדעים יוביל לעלייה משמעותית בכמות היתושים, מי שישפיע על בריאות האדם עצמו", הסביר.

כדי לא להביא להכחדת המינים השונים, החותמים על המכתב קוראים לממשלת צרפת לפתח מנגנון מיוחד שיפקח על ייבוא הצפרדעים אל המדינה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר