חברם הטוב ביותר: הלוחמים שמספרים על חיות המחמד שלהם

אחרי יותר מ-80 ימי לחימה, מפגש קצר של החיילים מהחזית עם חיית המחמד האהובה שלהם מספיק כדי להעניק להם אושר, אהבה וכוח • חמישה לוחמים מספרים על "בן המשפחה הנוסף" שלהם

לוחם ב"עוקץ" עם כלבו (ארכיון). צילום: דובר צה"ל

סרן עמרי - סמ''פ בצנחנים במילואים, בן 29 מתל אביב | הכלבה לילה

בתחילת המלחמה סרן עמרי וקים זוגתו לקחו את לילה, הכלבה המתוקה, להיות לה בית אומנה. למחרת הפלוגה שלו הוקפצה למשימה בעזה, ומאז במשך 18 יום קים ולילה נשארו לבדן בבית. "כל לילה חשבתי עליהן ושמחתי שלפחות הן מארחות זו לזו לחברה בזמן שאני לא שם", מספר עמרי. "זה עזר לי להיות רגוע בזמן הלחימה בחזית". עמרי כבר שב מהחזית, והיות שקים ולילה התחברו הם אפילו שוקלים לאמץ אותה שתצטרף למשפחה שלהם באופן קבוע.

סרן עמרי והכלבה לילה, צילום: דובר צה"ל

סגן עמית - קצין הקשר הגדודי של גדוד ההנדסה 605, בן 21 מבת ים | הכלב גבר

שבועות רבים מאז 7 באוקטובר, למעט התרעננות קצרה בבית, שסגן עמית לא ראה את גבר, כלבו בן ה-5 מגזע פיטבול. "גבר הוא ממש כמו בן משפחה שהולך על ארבע", מספר עמית. "הוא נמצא אצל אחותי, אבל אני מגיע במיוחד לבקר אותו מתי שרק מתאפשר". בניגוד למה שחושבים על פיטבולים, גבר מתואר כחברותי, נאמן ומלא באהבה. "המפגש הקצר עם גבר נותן לי עוד מוטיבציה להמשיך במשימה, להגן על המדינה שלנו, על הבית, על המשפחה ועל החברים", מוסיף עמית.

סגן עמית והכלב גבר, צילום: דובר צה"ל

רס"ן לידור - מ"פ בגדוד 7490 של חטיבת הגולן, בן 30 מחריש | התוכייה לולה והכלבה ליה

רס"ן לידור משמש כמ"פ בגדוד 7490 בזמן הלחימה, אך בחייו האזרחיים הוא בעל חנות לצמחי בית בחריש. מכיוון שלידור נקרא לדגל המלחמה, ליה - הכלבה שלו מסוג גולדן רטריבר - נמסרה לאחותו והתוכייה שלו, לולה, מסוג קקדו גאלה, נמצאת בעסק שלו בינתיים. "לולה איתי כבר שלוש שנים וחצי, כרגע היא לבד בבית לתקופה מאוד ארוכה וקשה, חשבתי איך אפשר להעניק לה יחס תוך כדי ולכן העברתי אותה לעסק שלי שנמצא בחריש. אני מגיע לבקר שם מתי שרק מתאפשר ולתת לה כמה שיותר יחס", מספר לידור. "במהלך תקופת המילואים הארוכה ניסיתי לתת להם מעטפת טובה כדי שלא ירגישו את הבדידות. בסוף אנחנו לא נמצאים פה סתם, אנחנו מבינים את המשימה ואת המשמעות. המפגשים הקצרים האלה עם הבית, המשפחה ובעלי החיים שלנו באמת ממלאים אותנו בהרבה טוב ובמוטיבציה ענקית להמשיך".

רס"ן לידור והתוכייה לולה, צילום: דובר צה"ל

רס"ן הוד - מ"פ בחטיבת הנח"ל, בן 26 מתל אביב | הכלבה סימה

במשך 70 יום לא פגש רס"ן הוד את סימה, הכלבה בת השלוש וחצי. המ"פ של חטיבת הנח"ל הגיע להתרעננות של 24 שעות והפתיע אותה. "המפגש הראשוני בינינו היה מרגש, סימה היא ילדה לכל דבר", מספר הוד. "אחד הדברים שאני מחכה לו אחרי שתושבי העוטף יחזרו לבתיהם והחטופים ישובו הביתה הוא להוציא את סימה לטיולים ארוכים ברחבי העיר".

רס"ן הוד והכלבה סימה, צילום: דובר צה"ל

רס"ב בן - לוחם בפלוגת התגוננות בפיקוד דרום, בן 33 מת"א | החתולה עלמה

בן לא ראה את עלמה, החתולה בת ה-5 שמצא כשהייתה גורה, במשך כמה שבועות. כשחזר הביתה לרענון מהלחימה היא רצה אליו והשניים התכרבלו יחדיו."אני והפלוגה שלי יצאנו להגן על הבית והשארנו את האהבות שלנו מאחור", הוא מחייך, "ואני מאושר לחזור לעלמה, גם אם זה רק לזמן קצר".

רס"ב בן והחתולה עלמה, צילום: דובר צה"ל
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר