חיים חדשים – גם במלחמה: קופה ממין בסכנת הכחדה נולדה בישראל

בגן החיות התנ"כי נולדה גורת לנגור זהוב, מין קופים שמוגדר כחיה מוגנת - וכל לנגורי הגן הצטרפו לטיפול בה • תגידו המון מזל טוב לאמא ליז ולאבא אונטריו!

קופת לנגור שנולדה בגן החיות התנ"כי בירושלים. צילום: אוריאל נורי

בגן החיות התנ"כי שבירושלים נולדה לאחרונה גורת קוף לנגור זהוב, בתם של הקופה ליז והקוף אונטריו, בתום היריון שנמשך כשישה חודשים.

כנהוג בקרב קופי הלנגור, את הטיפול בגורה הצעירה חולקים כל חברי קבוצת הלנגורים, כאשר לא פעם ניתן לראות את הגורה בידיה של קופה אחרת - ולא של אימה. הגורה החדשה מצטרפת לקבוצה המונה כעת שישה פרטים בגן.

גורי הלנגור נולדים עם פרווה מוזהבת, וזו משנה את צבעה לשחור בבגרותם של רבים מקופי המין הזה. הפרווה הבהירה נועדה להבטיח כי הלנגורים הבוגרים יבחינו בגורים בכל עת וישמרו עליהם.

מבקרים בגן החיות התנכ"י (ארכיון), צילום: ללא קרדיט


קופי הלנגור הזהוב חיים ביערות הגשם של האי ג'אווה שבאינדונזיה. הם ניזונים מעלים, פרחים וחרקים. מכיוון שהם נמצאים בסכנת הכחדה, בשנת 1999 נקבע כי קוף הלנגור הוא חיה מוגנת. מומחים מעריכים כי מספרם בטבע ירד בעשורים האחרונים ביותר מ-30% בעקבות סחר בלתי חוקי, ציד והרס בית הגידול הטבעי שלהם עקב גדיעת יערות הגשם.

קבוצת קופי הלנגור שבגן החיות התנכ"י מהווה חלק מתוכנית שימור ורביית המין של ארגון גני החיות האירופי (EAZA) שבו הוא לוקח חלק, וזאת במטרה ליצור אוכלוסיית "גיבוי" חזקה ומבוססת עבור האוכלוסייה שבטבע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר