בעקבות סיפורי הזוועה: יש תקווה לחיות שעברו התעללות

עמותת "להתחיל מחדש", המפעילה מקלט שיקומי לבעלי חיים שחוו התעללות ו/או הזנחה קשה, יצאה בפרויקט מימון המונים כדי להציל מאות חמורים מעבדות וניצול • מייסדת המקום: "הכל בארץ יקר, ובעזרת הציבור נוכל להציל אותם ועוד חיות רבות אחרות"

חמורים בחווה של עמותת "להתחיל מחדש", צילום: ליזה אמויאל

כ-700 חמורים מתגוררים בחווה של עמותת "להתחיל מחדש", מקלט שיקומי לבעלי חיים שעברו התעללות ו/או הזנחה קשה. עלות התחזוקה של המקום עומדת על קרוב לחצי מיליון שקלים בחודש, וכדי שהחווה תמשיך לפעול ולהציל חיים, שרון כהן, מייסדת המקום, מתכננת להטיס את החמורים למקלטים דומים באירופה, שם יזכו לחיי חופש וביטחון – והחווה עצמה תוכל להמשיך לפעול, מבלי חשש שתיסגר.

כדי שהתוכנית של כהן תוכל לצאת לפועל, היא פתחה בפרויקט מימון המונים שמטרתו לסייע בעלויות של הטסת החמורים ובתפעול העמותה. מאז החל פרויקט ההטסה ביוני של השנה שעברה, כ-200 חמורים הוטסו למקלט "לה טנייר" בצרפת, שם הם זכו לפתוח דף חדש. 50 החמורים הראשונים של השנה צפויים לטוס לשם כבר מחרתיים (שבת), וכהן ומתנדבי החווה מקווים להשיג את הסכומים הנדרשים על מנת לממן את ההטסות ואת תפעול המקום.

"עד שקיבלתי את טינקרבל, האתון הראשונה אותה חילצתי והבאתי הביתה, לא 'ידעתי' בכלל מה זה חמורים, ובטח שהם לא עוברים גיהינום בישראל", אומרת כהן. "אנשים התחילו לפנות אליי עם סיפורים על מקרים שלא האמנתי שהם אמיתיים ושזה קורה כאן, ממש מתחת לאף שלי. סיפרו לי על חמורים שרגליהם נקטעו כתוצאה מחבלים שנקשרו לרגליהם, על חמורים עיוורים שסוחבים עגלות, אתונות בהריון שסוחבות עגלות, על חמורים שמתמוטטים עם העגלה ושוברים רגליים. במילה אחת – עבדים. יש בחווה חמורים בני יותר מ-40 שכל חייהם סחבו עגלות".

כהן מספרת כי עלות האכלת החמורים ושיקומם רבה מאוד, ושכדי לחסוך בסכומים הגדולים האלו וכן כדי לתת לחמורים עתיד בטוח של חיים שלווים, היא החליטה לייסד את פרויקט הדגל של החווה – הטסת החמורים למקלטים בחו"ל. "המדינה קטנה, השטחים קטנים ומאוד יקרים, החציר בארץ יקר מאוד, והמחירים רק ממשיכים לעלות", אמרה. "לעומת זאת, באירופה הכל ירוק כל השנה, השטחים ענקיים והחציר זול מאוד. מעבר לכך, אנחנו לא נצטרך לממן אותם יותר, וכך נוכל להמשיך ולהציל עוד בעלי חיים, שכן אנחנו נמצאים בחובות של מאות אלפי שקלים לספקי המזון ולבית החולים הווטרינרי, שאין לנו סיכוי לעמוד בהם".

"החיות יוכלו להגיע לגן עדן". כהן וחמור בחווה של העמותה, צילום: ליזה אמויאל

ההטסה לצרפת לא הייתה השאיפה הראשונה של כהן, שניסתה למצוא לחמורים שברשותה שטחי חיים בארץ, עד שהחווה הגיעה לגודל של 40 דונם. לאחר התייעצות עם חבר שמלווה אותה כבר שנים, היא הבינה כי האפשרות הטובה ביותר לטיפול בהם היא לייצא אותם למדינות אחרות, שם החמורים נחשבים לחיות מחמד – בניגוד לישראל. "שם, בגן העדן החדש שלהם, יכבדו ויעריכו את החיה הנפלאה והחכמה הזו, למרות יחסי הציבור האיומים שלה", סיכמה.

על מנת לתרום לעמותה ולפרויקט, הקליקו כאן

חמור בחווה של עמותת "להתחיל מחדש", צילום: רויטל טופיול

יש לו תקווה. חמור בחווה של העמותה // צילום: ליזה אמויאל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר