זהירות: נתקלתם בזחל הזה? זו הסיבה שאתם מוכרחים להתרחק ממנו – ומיד

המשרד להגנת הסביבה פרסם הודעת אזהרה, שלפיה יש להימנע מחשיפה בכלל ומנגיעה בפרט בזחלי תהלוכן האורן, שבוקעים מביציהם בימים אלו • הסיבה: המגע בו, אפילו שאיפה של שערותיו, עלול לגרום לאלרגיות קשות – גם בקרב חיות מחמד

זחלי תהלוכן האורן // צילום: ד"ר גל זגרון - המשרד להגנת הסביבה

נתקלתם בזחלי טוואי התהלוכה? הזחלים השעירים האלו אולי נראים מסקרנים במיוחד, אבל לפי אזהרה שפורסמה על ידי המשרד להגנת הסביבה, עליכם להימנע מלגעת בהם, מכיוון שחשיפה אליהם עלולה לגרום לאלרגיות קשות לבני אדם.

לפי הודעת המשרד, אם נתקלתם בזחלי תהלוכן האורן, שבוקעים מביציהם בימי האביב האלו, עליכם לתת לשיירה להמשיך בדרכה, ובמידת הצורך – להתייעץ עם מדביר מוסמך. "בראשית האביב, הזחלים עוזבים את הקינים בין המחטים של ענפי האורן, ועושים דרכם בשיירה אל מקום מתאים באדמה, שם הם מתגלמים יחד עד לבקיעת הגולם. לזחלים אלו שערות צורבות שבמגע עם העור יגרמו לגירוי חזק", נמסר.

אל תתקרבו. זחלי תהלוכן האורן, צילום: ד"ר גל זגרון - המשרד להגנת הסביבה

עוד מזהיר המשרד כי "קטילת הזחלים תביא לפיזור השערות הצורבות באוויר ולהגברת המפגע – השערות מזיקות גם בשאיפה או בחדירה לעיניים לבני אדם, ואף לחיות מחמד".

על פי האזהרה, במקרה שהזחלים נצפו בשטחים ציבוריים או בגני ילדים, יש לפנות למוקד העירוני על מנת שיסמנו את האזור ויטפלו בו בבוא הסתיו. "בגני ילדים ובקרבת אוכלוסייה שלא ניתן להרחיק או למנוע ממנה מגע עם הזחלים, ניתן לבצע איסוף מכני של הזחלים על ידי איש מקצוע ממוגן", הוסיפו.

אורכו של זחל התהלוכה נע בין 30 ל-40 מ"מ, צבעו חום-חום עם פסים שחורים ושערות לבנות המכסות את גופו.

זחלי תהלוכן האורן, צילום: ד"ר גל זגרון - המשרד להגנת הסביבה
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר