"חוסך חרדה וכסף": המכשיר הישראלי שמאפשר אבחון וגילוי מוקדם של סרטן בכלבים

חברת HT Biolmaging פיתחה טכנולוגיה לגילוי מוקדם של המחלה באופן לא פולשני, מה שיכול לחסוך לא מעט כאבים לחיה • המייסדת והמנכ"לית שני טולדנו: "המכשיר חוסך את ביצוע הבדיקה"

שני טולדנו

קרה לכם פעם שליטפתם את הכלב שלכם והרגשתם גוש שעורר בכם חשש שמדובר בגידול סרטני? אם עד היום הייתם צריכים ללכת לרופא וטרינר, לדקור את הגידול ולשלוח את הדגימה למעבדה מיוחדת – פיתוח ישראלי חוסך ב-90% את הצורך הזה.

שני טולדנו היא בוגרת המכללה האקדמית להנדסה "אפקה" בתל אביב ומייסדת שותפה ומנכ"לית HT Biolmaging, חברה ישראלית שפיתחה טכנולוגיה פורצת דרך לגילוי מוקדם של מחלת הסרטן באופן לא פולשני באמצעות גלי חום. המכשיר, שזכה לשם HTVet, חוסך מקרים רבים של בעלי כלבים שחווים חרדה, צער וגם המון זמן.

ככה חם, צילום: יהושע יוסף (ארכיון)

"יש תופעה מאוד נפוצה בכלבים של גידולים על העור או מתחת לעור. האדם יושב בבית ומלטף את הכלב ומרגיש בליטה, זה מלחיץ אותו והוא הולך מיד לווטרינר", היא מספרת. "המציאות הזו כל כך נפוצה, עד שרופא חיות רגיל יראה בין 5 ל-10 מקרים כאלו בשבוע".

לדבריה, אם עד היום הכלב היה צריך לעבור פרוצדורה כואבת שבמהלכה הגידול שלו נדקר ומוצאים ממנו תאים כדי לשלוח את הדגימה למעבדה שתבדוק את התוצאה, המכשיר החדש חוסך את רוב הבדיקות האלו – מה שיכול לחסוך לבעלים הרבה כסף וגם לחסוך לכלב חרדה גדולה.

"זהו מכשיר קטן שנמצא אצל הווטרינר. הוא מצמיד אותו אל הגידול, ותוך 3 דקות המכשיר קובע האם הגידול שפיר, מה שנכון ב-85%-90% מהמקרים, או שמדובר בגידול שמצריך בדיקה נוספת", מוסיפה טולדנו. "גלי החום של המכשיר חודרים אל הגידול ומאבחנים אותו. ככה, במרבית המקרים נחסך כסף רב, כך שהכלב לא נפגע בידי בדיקה פולשנית וגם נחסכת מהבעלים חרדה רבה".

שני טולדנו // צילום: Eliors

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר