גם החיות נפגעות: בגלל יוקר המחיה – ירידה דרמטית באימוץ בעלי החיים בישראל

לפי נתוני עמותת תנו לחיות לחיות, אימוץ כלבים וחתולים בשנת 2022 נחתך בחצי • יותר מ-300 כלבים ננטשו על ידי בעליהם • כ-15 אלף חתולים וכלבים עוקרו, סורסו, טופלו וחוסנו על ידי העמותה

גור כלב בסניף של תנו לחיות לחיות, צילום: לירון מולדובן

למרות החיסונים נגד נגיף הקורונה והחזרה לשגרה שחלה עם תום תקופת הסגרים, אימוץ בעלי החיים בשנת 2022 נחתך בחצי לעומת 2021, כך נמסר היום (חמישי) מעמותת תנו לחיות לחיות.

על פי נתוני העמותה, בשנה האחרונה אומצו רק 347 כלבים ו-181 חתולים, מה שמהווה ירידה חדה באימוץ החיות. אם זה לא מספיק, יותר מ-300 כלבים ננטשו על ידי בעליהם, שחזרו בהם מאימוצם והחזירו אותם אל בתי המחסה. אחת הסיבות הבולטות לכך, לדברי בעלי חיות רבים, היא נושא יוקר המחיה.

חתולים בסניף של תנו לחיות לחיות, צילום: לירון מולדובן

 

"שנת 2022 הייתה שנה לא קלה, שסיפקה אצל עמותות בעלי החיים הרבה עבודה", נמסר מתנו לחיות לחיות. "הטלפון במוקד החילוץ ההצלה שלנו קיבל השנה כ-3,700 שיחות על בעלי חיים שנמצאים במצוקה. רכבי חילוץ ומתנדבים יצאו לחלץ, לאסוף ולהעביר למרפאות ברמת גן ובאשקלון 1,132 כלבים וחתולים פצועים".

עוד נמסר כי במקביל לטיפול הבלתי פוסק בבעלי חיים פצועים, 1,208 כלבים ו-13,682 חתולים עוקרו, סורסו, טופלו וחוסנו על ידי העמותה.

"ישראל היום" מזכירים כי אנו מפרסמים בכל שבוע פינת אימוץ, שבה תוכלו למצוא מבחר כלבים שרק מחכים שתיקחו אותם הביתה ושתאהבו אותם – בדיוק כפי שהם יאהבו אתכם.

לא הייתם מאמצים אותה?,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר