"מדובר בשואת בעלי החיים": כלבים הוצתו בטייבה ובטירה

ב"תנו לחיות לחיות" התקבלו דיווחים על הצתה של כלבים בימים האחרונים ביישובי המשולש • בעמותה מספרים על עלייה במספר ההתעללויות בכל הארץ, ובמגזר הערבי בפרט • המנכ"לית אתי אלטמן: "כולם עסוקים בבחירות, בעלי החיים לא בוחרים ולכן אף אחד לא מטפל בהם" • משטרת ישראל: "נפתחה חקירה בנושא במטרה להגיע לחקר האמת" • אזהרה: תמונות קשות לצפייה

תופעה חדשה ביישובי המשולש: בעמותת "תנו לחיות לחיות" התקבלו בימים האחרונים מספר דיווחים על הצתת כלבים בטייבה ובטירה, תלונה הוגשה למשטרה ונפתחה חקירה בנושא. כמו כן, לפני מספר שבועות הוגש כתב אישום מזעזע על התעללות בכלבים ודורבנים בטייבה. 

תופעה מזעזעת: כלבים הוצתו בטייבה ובטירה // צילום: תנו לחיות לחיות

בימים האחרונים הגיעו מספר תלונות לעמותת "תנו לחיות לחיות", בלילות האחרונים נשמעות עוד ועוד יללות של בעלי החיים, יללות של כאב וסבל. אחד הפעילים של העמותה באזור ניסה לעקוב אחר היללות והתלונות וגילה כי מדובר בתופעה של הצתת כלבים.

בעמותה מקשרים את העלייה הנוכחית לשיעמום של בני הנוער ומספרים כי מדובר בעלייה דרמטית בהתעללות בבעלי החיים ברחבי הארץ, ובפרט במגזר הערבי. לדברי מנכ"לית העמותה אתי אלטמן, יש במגזר הערבי פחות מודעות וחינוך לטיפול בבעלי החיים וביישובים בדואיים ויישובים ערביים נוספים מתקבלות מדי יום תלונות על התעללות בבעלי החיים.

הכלבים השרופים, צילום: ללא

 

"לצערנו בחברה הערבית יש פחות מודעות במיוחד בקרב הנוער ואין חינוך לבעלי החיים", מספרת אלטמן ומוסיפה כי "ביישובים ספציפיים המחלקה הווטרינרית לוקה בכוח אדם חסר בשל משרות חלקיות והיעדר תקציב, אין מכלאות ומתקנים תקינים, לעיתים במחלקות האלה פונים אלינו לבקש עזרה". 

"אין מה להתפלא. המדינה לא מתפקדת כמו שצריך. כולם עסוקים בבחירות, בעלי החיים הם חסרי הישע, אין להם פה ואין להם איך להצביע בקלפי ולכן הם לא מעניינים אף אחד. לא את המשטרה ולא את הממשלה", הוסיפה אלטמן והתייחסה למצוקה בחברה הערבית "יש עדויות כמעט יומיומיות בחברה הערבית על התעללויות בבעלי חיים. מבחינתי, מדובר ממש בשואה שעוברים בעלי החיים. הסיכוי שבעל חיים יכנס לאזורים מסוימים במדינה ויצא בחיים הוא נמוך. זה נובע מחוסר מודעות, חוסר חינוך בנושא, חלופות במשרדים הספציפיים, ניסינו לעשות כמה שיעורים בבתי ספר אבל אנחנו לא יכולים לבד, צריך חריש עמוק בנושא אך כרגע בעלי החיים הם חסרי ישע".

כלב בשטחים, צילום: ללא

כתב אישום חמור: תושב טייבה התעלל בכלבים, דורבנים וארנבים

בתוך כך, במשטרה מודעים לתופעה הקיימת ונלחמים בה. תלונה הוגשה בתחנת המשטרה בטירה בתופעה שהחלה בימים האחרונים ובמשטרה פתחו בחקירה. 

לפני מספר שבועות, הוגש כתב אישום חמור נגד תושב טייבה סאנר בן שאהר מדינה בן ה-25, שהחזיק כלבים ואימן אותם לצוד דורבנים וכך באכזריות התעלל הנאשם בכלבים ובדורבנים. בכתב האישום שהוגש נגד מדינה היו 25 סעיפים של התעללות בבעלי החיים וצייד של חיית בר מוגנת, לאחר חקירה של שוטרי תחנת טייבה.

כך למשל, מדינה קבר כלב בעודו בחיים, בנוסף הורה לכלבים לצוד דורבנים ובכך הדורבנים נהרגו והכלבים נפצעו בפיהם מהקוצים של הדורבנים. מדינה אף קשר ארבעה כלבים לשני עצים והחזיק ביניהם ארנב והכלבים השתוללו, נפגעו ונבחו על הארנב שלפי כתב האישום נפגע נפשית באותו האירוע. 

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה כל התעללות או פגיעה בבעלי חיים בניגוד לחוק ובהצלת בעלי החיים וההגנה עליהם ערך עליון. בהתאם כל דיווח המתקבל במשטרה בהקשר זה נבדק ומטופל במקצועיות וביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת. לפני מספר חודשים נחשפה פרשיית התעללות חמורה בבעלי חיים של תושב טייבה. במעמד הגשת כתב האישום עלה בין היתר כי הנאשם קבר כלב בעודו חי וצד דורבנים שהינם חיות מוגנות באמצעות כלב. נמשיך לפעול יחד עם יתר רשויות האכיפה הרלוונטיות למניעה, אכיפה ומיצוי הדין, נגד כל חשוד שיתעלל בבעלי חיים. אשר לפנייתכם הרי שהבוקר התקבלה תלונה אחת בתחנת המשטרה בטירה ונפתחה חקירה בנושא במטרה להגיע לחקר האמת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר