במאי הסרט שכוכבו עדיין חטוף בעזה דואג לגורלו: "הזמן שלו כבר אזל"

עשור לאחר שעלה לאקרנים, "הנוער" יזכה ב-30 באפריל להקרנה מיוחדת שהכנסותיה יועברו לבני משפחת קוניו, אשר בנה דויד נחטף ב-7 באוקטובר בידי מחבלי חמאס עם אחיו הקטן אריאל • תום שובל סיפר ל"ישראל היום": "מנסים לעשות כל מה שאפשר כדי להעלות את המודעות ולהוביל למהלך לשחרורם"

דויד ואיתן קוניו, ב"הנוער". צילום: ורד אדיר

יותר מחצי שנה לאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל, וברצועת עזה עדיין מוחזקים בשבי חמאס 133 בני אדם, בהם האחים דויד ואריאל קוניו, שנחטפו מביתם בניר עוז ב-7 באוקטובר, כשלצידם אשתו של דויד, שרון, ובנותיהם התאומות יולי ואמה, אשר שוחררו מהשבי 52 יום לאחר חטיפתן.

במטרה להעלות את המודעות לחטופים בכלל ולשניים בפרט, וגם בכוונה להביא למהלך שיביא לשחרורם מהשבי, ב-30 באפריל תתקיים בסינמטק תל אביב הקרנה מיוחדת של "הנוער", סרטו של תום שובל משנת 2013, שבו דויד כיכב לצד אחיו התאום, איתן. כל ההכנסות מההקרנה הן קודש לבני משפחת קוניו ולמאבק להחזרת כל החטופים.

עומר ירדני פורץ בבכי בשידור חי, כשראיין את אמם של דויד ואיתן קוניו, בחודש ינואר // צילום: רשת 13

לרגל ההקרנה המיוחדת של הסרט (שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל ירושלים, וגם בפרס המשחק לאחים התאומים), שובל סיפר ל"ישראל היום" על הרגע שבו הבין כי מצא את השחקנים לתפקידים שכל כך רצה, וגם על הקשר המיוחד בין האחים.

"הסרט עוקב אחר שני אחים שמחליטים לחטוף תלמידת תיכון עשירה כדי לסחוט כסף ממשפחתה, על מנת להציל את משפחתם מקריסה כלכלית", הוא מספר. "זה היה הסרט הראשון שלי, וחיפשנו במשך תקופה שחקנים שיעבירו את הקשר שיש בין אחים, אך רק כשהם נכנסו לחדר האודישנים, היה לנו ברור שאנחנו 'רואים' את הסרט, שאנו צריכים ללהק לתפקידים האלו אחים אמיתיים ולא שחקנים. הקשר שלהם היה כל כך נוכח, הם היו מאוד מסונכרנים".

שובל תיאר כיצד השניים אמנם מעולם לא עמדו קודם לכן מול מצלמה, אבל הם הגיעו לפרויקט עם מוטיבציה גבוהה מאוד. "הם עזבו את הקיבוץ לתקופה לא קצרה ואפילו דחו את הגיוס שלהם לטובת הצילומים, זו הייתה חוויה מטלטלת מאוד", הוא מספר. "בלב הסרט עומדת חטיפה, והאימג' הזה מטלטל ומצמרר כיום יותר משהיה אז".

לאחר סיום צילומי הסרט ומסע יחסי הציבור סביבו, השניים החליטו לפרוש ממשחק וללכת כל אחד לדרכו. העובדה שדויד, לצד אריאל ועוד חטופים רבים אחרים, נמצאים בשבי חמאס כבר 192 ימים, אילצה את הבמאי שובל לפעול. "כל דיבור על הנושא הזה יכול לעזור", הוא אומר. "אנחנו מנסים לעשות כל מה שאפשר כדי להעלות את המודעות ולהוביל למהלך לשחרורם, כי הזמן שלהם אזל. כולנו, במיוחד בני המשפחה, מאוד חוששים לגורלם".

תום שובל, צילום: אריק סולטן

הבמאי-תסריטאי סיכם: "אפילו בני המשפחה שלהם יגיעו להקרנה, ואני מקווה שהאולם יהיה מלא כי כל ההכנסות יועברו אליהם. נשמח שכולם יבואו לראות את דויד בהופעה בלתי נשכחת, אמנם אני לא אובייקטיבי – אבל זה באמת נכון".

ההקרנה תתקיים ב-30 באפריל בסינמטק תל אביב, בשעה 19:00 - לרכישת כרטיסים לחצו כאן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר