"עקב אחרי אנשים": נלכד תנין באורך 4 מטרים

לאחר שהזוחל העצום נראה עוקב אחר חיות שהסתובבו בסמוך לנהר שבו שהה בצפון-מזרח אוסטרליה, הרשויות המקומיות הניחו במקום מלכודת מיוחדת – ותפסו אותו • והוא לא לבד: הן לכדו גם תנין נוסף, באורך 3 מטרים

תנין באוסטרליה (ארכיון). צילום: איי.אף.פי.

תנין ענק באורך ארבעה מטרים נלכד לאחרונה על ידי הרשויות המקומית בקורדליה שבצפון-מזרח אוסטרליה, לאחר שהפך לסכנה גדולה של ממש על התושבים המתגוררים בסמוך לנהר הרברט.

פעמוני האזהרה של התושבים החלו לצלצל לאחר שהזוחל הענק החל לעקוב בעניין רב אחרי חיות בית וחיות משק שהסתובבו בסמוך לנהר. לדברי לורנס פרטיקאטו, חוואי שביתו ונחלתו משיקים לנהר, התנין, שזכה לכינוי "הרבי", הספיק לטרוף שלוש תרנגולות לפני שנתפס: "כשהוא התחיל לעקוב אחריי ואחרי בעלי החיים, הוא הפך למסוכן ומדאיג. אני גר כל חיי על הנהר, ואני יודע לזהות מתי מגיע תנין מסוכן".

התנין הרבי, לאחר לכידתו:


טוני פריסבי, אחראי בכיר במערך הטיפול האזורי בחיות בר באזור, סיפר כי לאחר שפרטיקאטו התקשר לרשויות, אנשי המערך הגיעו למקום, הניחו בגדת הנהר מלכודת סגורה גדולה בצורת כלוב – שבה התנין, שזכה לכינוי "הרבי", נלכד ביום ראשון האחרון.

עוד אמר כי כאשר יש דיווח על תנין מעורר חשש, הרשויות מבצעות מעקב אחריו על מנת לראות אם באמת יש חובה לצוד אותו ולהוציא אותו מאזור המחיה הטבעי שלו. "זה אזור מחיה של תנינים, ה'ארץ' שלהם, ולכן אנשים צריכים לפתח מודעות לחיות ולבחור בנתיבי תנועה בטוחים כשהם מצויים ליד המים, וכמובן להימנע משאננות".

אכל תרנגולות. תנין באוסטרליה (ארכיון), צילום: איי.אף.פי.


בילי קולט, מנהל התפעול בגן החיות לזוחלים באוסטרליה, הסביר כי הרשויות אף פעם לא יתעלמו מדיווח על תנין שהחל לעקוב ולרדוף אחרי בני אדם.  "צריך להבין שזה מה שהטורפים האלו אמורים לעשות", אמר. "התנין רואה משהו שיש בו פוטנציאל להרג ולהזנה, ואז פועל לפי ה'תכנות' הטבעי שלו. הם מסוכנים ויכולים להיות מאד תוקפניים, אבל זו התנהגות טבעית לגמרי שלהם".

ואם זה לא מספיק, הרבי הוא לא התנין הגדול היחיד שהרשויות תפסו – כשהן הצליחו לשים את ידיהן גם על תנין בגודל שלושה מטרים שפעל באזור. "הוא נהג לבלות במזבלה ליד הנהר מזה מספר שבועות. מה שהפך אותו למסוכן עבור אנשי האזור, ולכן פינינו גם אותו", סיכם.

תנין (ארכיון), צילום: איי.אף.פי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר