“העובדים הם הלב הפועם של הארגון”

אורן רווח, יו”ר קבוצת אסתי לאודר בישראל, מאמין בטוב ופועל להפיץ אותו הלאה: דואג לרווחת העובדים והלקוחות, מנגיש את המוצרים בכל אפיק וגם שוקד על רשת חברתית שתחבר בין אנשים שונים באמצעות עשיית טוב

אורן רווח. יו"ר קבוצת אסתי לאודר. צילום: ליאל זנד

בשיתוף קבוצת אסתי לאודר

בעשור השני של המאה ה-21, על אף הקידמה והטכנולוגיה, עדיין ההון האנושי הוא הנכס המרכזי והחשוב ביותר של כל ארגון. בעולם העסקים הדינמי של היום, שבו התזוזה בין מקומות העבודה גבוהה מאוד, העובדים בארגון הם אלו אשר מייחדים אותו מהמתחרים ושימורם הוא כלי מפתח עבור יציבות הארגון והצעדתו קדימה. זו הגישה העומדת בלב החשיבה של אורן רווח, יו”ר קבוצת החברות אסתי לאודר בישראל, תאגיד הקוסמטיקה הגדול בישראל ובעולם.

“העובדים הם הלב הפועם של הארגון, ההשקעה בהם מעצימה את אושרם ומעורבותם, את הפרודוקטיביות ואת האופן שבו הם מייצגים את הארגון אל מול הלקוחות. לכן, השקעה בעובדים היא אחד המנועים החזקים בהצלחת הארגון כולו”, אומר רווח.

הוא קיבל לידיו את תפקיד יו”ר קבוצת החברות אסתי לאודר בישראל בגיל 31, שתחתיו 200 עובדים. גם היום, 18 שנה לאחר המינוי, האמון שנטע ברווח רונאלד לאודר, בנה של המייסדת אסתי לאודר, מוכח כמוצדק מדי שנה מחדש. יכולות הניהול של רווח הן שמובילות את הקבוצה לשורה ארוכה של הצלחות, ולהעצמת מעמדה בתחום הפעילות שלה.

“כמנהל של קבוצה מובילה וגדולה, התפקיד העיקרי שלי הוא למצוא פתרונות כל הזמן. אני מאמין שמנהל טוב הוא כזה שיודע להסתכל על המערכת כולה, גם על הסביבה החיצונית לארגון. השיטה הניהולית שלי מבוססת על  פרדיגמה של משולש שממורכז בתוך עיגול, כשהמשולש מייצג את הארגון והעיגול את המערכת שמסביב – המצב הביטחוני, כלכלי, חברתי, וכל מה שמשפיע על הציבור – כל אלו משפיעים גם על הארגון עצמו, וצריך להתייחס לכל מרכיב בתהליך קבלת ההחלטות”.

מהו הדבר המשמעותי ביותר בעינייך בעשייתך הניהולית בחברה?

“אני רואה חשיבות עצומה במרכיב האנושי בארגון, ובחברה בכלל. לכן אני עובד כבר תשע שנים על מיזם מהפכני – רשת חברתית חדשה בשם UG (United for good) שעתידה לבצע מהפכה ברשתות החברתיות ומחברת בין אנשים מכל הקצוות באמצעות עשיית הטוב. היא תעודד את הגולשים להחליף את הלייק בתודה, ולדבר על נתינה ומעשים טובים. הרשת תחבר בין אנשים לפי תחומי עניין זהים וחוויות זהות ותאפשר לקיים רק שיח מכבד. התגובות יתאפשרו רק בצ’אט הפרטי, אבל כן אפשר לכתוב תודה שכולם יראו ולפרגן לאחרים. זוהי התחלה של עולם יפה, מכבד ורגוע יותר”.

מתחדשים כל הזמן

קבוצת חברות אסתי לאודר בישראל משווקת מותגי טיפוח, איפור ובישום יוקרתיים ובינלאומיים מובילים, ובהם אסתי לאודר, קליניק, מאק, בובי בראון, ג’ו מלון לונדון, סמאשבוקס, טום פורד ועוד. מוצריה נמכרים ברשתות הפארם ובכל אתרי האונליין שלהם + עזריאלי דוט קום וטרמינל X + גלאם 42, נוסף על ניהול 50 חנויות עצמאיות של מותגי הקבוצה ברחבי הארץ.

“אנחנו חברה שמשרתת צרכנים מגוונים ומעסיקה 600 עובדים בישראל. מה שמאחד את כולם, על אף החשיבה והדעות השונות, הוא הרצון לעשות את הכי טוב שלנו לטובת צרכני הקוסמטיקה בישראל. החברה מתמקדת בראש ובראשונה בעובדים שלה ובהשבחה של ההון האנושי”.

כיצד זה בא לידי ביטוי, בימים מורכבים אלו כשהדעות השונות מפלגות את העם?

“בימים אלו של מציאות מורכבת בהיבט הפוליטי והביטחוני, אנו דואגים לטפל ברמה האישית בכל עובד. פתחנו ‘קו חם’ ייעודי – מוקד טלפוני נגיש המספק מענה לחששות העובדים ולצרכיהם ומנוהל בידי צוות מיוחד במחלקת משאבי האנוש שלנו. העובדים שלנו מספקים שירות לכשלושה מיליון צרכנים, והם צריכים לדעת שיש מאחוריהם ‘אבא ואמא’. הם אלו שמייצגים את הקבוצה מול הלקוחות, ולכן התפקיד שלנו כמנהלים, הוא גם להבטיח את אושרם ותפקודם”.

לדברי רווח, גם לקוחות החברה זוכים להשקעה ומחשבה: “קבוצת אסתי לאודר בישראל פועלת בכל רגע נתון להבטיח את שביעות רצונם של לקוחותיה. אנחנו מקפידים להישאר רלוונטיים כל הזמן עם מוצרים ומותגים חדשים. גם בימים אלו אנחנו משיקים מספר מותגים חדשים: אוריג’נס - טיפוח אורגני אקולוגי  קיליאן פריז – בישום יוקרתי ולראשונה גם ניכנס לתחום טיפוח השיער עם Bumble and bumble, שנולד ב-1977 במספרה בניו יורק ומאז צבר קהל מעריצים מושבע”.

פעילות בכל הערוצים

רווח מודע היטב למציאות המשתנה, שמובילה גם לשינוי בשינוי הצריכה של הלקוחות, וגם לכך הוא מצא פתרון. “הייחוד שלנו הוא בכך שאנחנו פועלים בכל ערוצי השיווק. לתפישתי, מותג שלא עובד בכל הערוצים, לא יחזיק מעמד. יש צרכנים שאוהבים לקנות באונליין, כאלו שמעדיפים לקנות בחנויות של הרשת, ואחרים שמעדיפים לקנות את המוצרים ברשתות הפארם, ואנחנו נגישים ללקוחות בכל מקום שהם אוהבים לקנות”.

אתם גם חלק בלתי נפרד מהקהילה.

“אנחנו משתפים פעולה כבר מעל 20 שנה עם האגודה למלחמה בסרטן ומקיימים פעילויות רבות להעלאת המודעות לבדיקה המוקדמת של סרטן השד. בנוסף, מאק משתף פעולה עם הוועד למלחמה באיידס. אנחנו עוסקים המון בפעילות חברתית, פעילים ביום המעשים הטובים, מתנדבים בבתי חולים ועוד”.

 

אורן רווח

גיל: 49

שנות פעילות: 18 שנה יו”ר קבוצת החברות אסתי לאודר.

הישג שיא: “פיתוח אתרי האונליין שלנו בתקופת הקורונה והוספת פיצ’רים ששמרו על אותה חוויית קנייה שהלקוחות מכירות מהחנויות, גם בתקופת הסגר”.

המוטו של המרואיין: “העובדים הם מרכז הכוח והעשייה של העסק”.

חזון: “להמשיך ולהוביל את קבוצת החברות אסתי לאודר להישגים בשוק הישראלי ולהפיץ את הבשורה של UG- UNITED FOR GOOD”.

דמות מעוררת השראה: “רון לאודר, נשיא הקונגרס היהודי העולמי ובנה של הגברת אסתי לאודר. ידע לזהות את החוזקות שלי מהפגישה הראשונה”.

חלום אישי שאת/ה רוצים להגשים: “להשיק את פרויקט UG בארץ ובעולם לעתיד טוב יותר לילדינו”.

ישראל ואני: “סיפור אהבה ומקור החיים”.

אני בעוד 5 שנים: “ממשיך להוביל את הקבוצה לפסגות חדשות ומפיץ את האור של UG בעולם”.

“השיטה הניהולית שלי מבוססת על משולש שממורכז בתוך עיגול. המשולש מייצג את הארגון והעיגול את המערכת שמסביב – המצב הביטחוני, כלכלי, חברתי. כל מה שמשפיע על הציבור משפיע גם על הארגון”

בשיתוף קבוצת אסתי לאודר

כדאי להכיר