שוק ההון בתקופה לא יציבה?

אל תשאירו את הכסף בעו"ש! נסו את פיקדון ליצ'י >>

, צילום: אילן בשור

בשיתוף בנק מזרחי טפחות

אפיק הפיקדונות הבנקאיים היה מאז ומתמיד כתובת ללקוחות שונאי סיכון, שהעדיפו ריבית צנועה ובטוחה על פני אלטרנטיבות אטרקטיביות אך מסוכנות יותר. הריבית האפסית ששררה במשק בשנים האחרונות, לא ממש תרמה לפופולריות של הפיקדונות, ושלחה יותר ויותר אנשים לשוק ההון והנדל"ן, שרשמו עליות שיא ומחירים שרק עלו ועלו. הטלטלות העזות שחווים בימים אלה שוקי ההון והכספים בעולם, ובעקבות זאת גם בישראל, מאותתות על שינוי משמעותי בכללי המשחק. בעקבות עלייה מהירה ומדאיגה באינפלציה בארה"ב, באירופה – ובאופן מתון יותר גם אצלנו, החלו הבנקים המרכזיים במהלך של העלאת ריבית. וכך, כסף גדול שעד לאחרונה חיפש אפיקי השקעה עם תשואות גבוהות גם במחיר של סיכון גבוה, עושה את דרכו החוצה, אל חוף מבטחים. כלומר, אל חשבון העו"ש והפיקדונות הבנקאיים. אז אם ישבתם על הגדר וחיכיתם שמחירי הדירות יירדו, לא השקעתם במניות של חד קרן ולא הצלחתם להבין עד עכשיו מה זה NFT - את הטיפ הזה לא כדאי לכם לפספס. זה הזמן לעשות משהו טוב עם הכסף שלכם, וליהנות מעליות הריבית: הפיקדונות חוזרים ובגדול, כהזדמנות להשקעה חכמה, בטוחה ונאה מאוד ביחס לאלטרנטיבות בשוק.

מחיר הכסף עולה – ואתו ריבית הפיקדונות

החיים שלנו השנה יקרים הרבה יותר, ויש לכך סיבה. ההתאוששות הכלכלית ממשבר הקורונה גרמה לביקושים גוברים ולעליות מחירים בכל העולם, והמגמה נמשכה בעקבות המלחמה באוקראינה. את התוצאה אנחנו מרגישים בכיס כמעט בכל תחומי החיים. כפועל יוצא, מדד המחירים לצרכן עולה – והמשמעות היא שהכסף שלנו שווה פחות וקונה פחות. העלאת הריבית, כך מקווים בבנקים המרכזיים, תרסן את עליות המחירים ותחזיר את האינפלציה לרמה סבירה ונשלטת. סביבת ריבית גבוהה יותר משמעותה התייקרות הכסף - מציאות שאמורה לצנן את התלהבות המשקיעים ולגרום להם לעצור ולבחון הזדמנויות השקעה אחרות. למשל, פיקדונות בנקאיים עם אפס סיכון ועם תשואה שהולכת ועולה עם הזמן.

הפירות מובטחים – רק בפיקדון

כמה נשאר בעו"ש אחרי שנתיים של מגפה ומשבר כלכלי? מתברר שלא מעט: נתוני בנק ישראל מלמדים על יתרות עו"ש בגובה של כ-594 מיליארד שקלים המוחזקים בחשבונות הבנק של הציבור, זינוק של יותר מ-37% בתוך שנה וחצי. ההסבר ליתרות הגבוהות הוא, בין השאר, פסיכולוגי, כמו גם התשובה לשאלה מדוע אנחנו מבזבזים כסף. הטלטלה וחוסר היציבות בשווקים גורמים לנו לחכות לימים עם קצת יותר ודאות כלכלית כדי להחליט האם ובמה להשקיע, ובינתיים הכסף "שוכב" בחשבון. חשוב לזכור שכשהכסף נמצא בעו"ש קורצת לנו אשליית העושר, ואנחנו מבזבזים יותר וחוסכים פחות – במיוחד כשהרגע יצאנו ממשבר עולמי והאווירה היא של "חיים פעם אחת". זוהי, אגב, בדיוק אותה אווירה שגם מתדלקת את עליות המחירים. אז מה נכון לעשות גם כדי לשמור על הכסף – שלא יתבזבז על הוצאות לא מתוכננות, וגם כדי להפיק ממנו תשואה ראויה ומובטחת? בדיוק על השאלות הללו באה סדרת הפירות-פיקדונות של מזרחי-טפחות לענות. לדוגמה, פיקדון ליצ'י ל-4 שנים של מזרחי טפחות, מתאפיין בריבית שעולה מדי שנה, לצד נקודות יציאה ששומרות על כל האופציות פתוחות. הפיקדון מהווה אפיק השקעה בטוח יותר, לא רק בהשוואה ישירה להשקעה בשוק ההון, אלא גם לעומת מכשירי השקעה וחיסכון אחרים כמו קרנות נאמנות, פוליסות חיסכון וקופות גמל, שגם הם מושפעים מהמסחר בבורסה, עד כדי אפשרות לתשואה שלילית ואפילו פגיעה בקרן.

הליצ'י הכי טעים בסלסלה

מזרחי-טפחות, כבנק המוביל את תחום הפיקדונות במערכת, מציע מגוון רחב של פיקדונות, לתקופות נזילות משתנות ובריביות אטרקטיביות במיוחד לתקופה זו. שמות משפחות הפיקדונות לקוחים מעולם הפירות ומבדילים בין טווחי ההשקעה, גובה הריבית והתנאים לצמיחתה של תשואה מושלמת: קחו לכם רימונים אם תצטרכו את הכסף בקרוב, ליצ'י או אננס לטווח בינוני עם ריבית מדורגת, או קוקוס - אם אתם יכולים לחכות כמה שנים בסבלנות מבלי לגעת בכסף. בפיקדון ליצ'י ל-4 שנים, תוכלו אגב ליהנות מכל העולמות: גם ריבית קבועה שעולה כל שנה אוטומטית, ומאפשרת לדעת מראש כמה כסף יצטבר בכל התקופה; וגם אפשרות גמישה למשיכה אחת לשנה.

הפיקדון הכי משתלם – במזרחי טפחות

מסלולי הפיקדונות במזרחי טפחות מאפשרים בחירה בין נזילות גבוהה, תחנות יציאה קבועות או נזילות בהתראה מראש, ריבית מדורגת שעולה אחרי תקופה, ועוד. כשהריבית במשק נמצאת במגמת עלייה, אין ספק שכדאי להכיר את משפחת הפיקדונות של בנק מזרחי-טפחות ולבחור במסלול השקעה בטוח וחכם.
  • תפוז – פיקדון נזיל, בריבית מדורגת שעולה בטווחים קצרים, המאפשר משיכה של הכסף בהתראה של 35 יום מראש.
  • רימונים – משפחת פיקדונות נזילים. לדוגמה: פיקדון לשנתיים עם אפשרות לתחנות יציאה כל 3 חודשים.
  • ליצ'י – משפחת פיקדונות בריבית מדורגת, לתקופות שונות, עם תחנות יציאה בתקופות משתנות, בהתאם לסוג הפיקדון.
  • אננס – פיקדון לטווח בינוני-ארוך המאפשר נזילות יומית מאמצע התקופה, ומציע ריבית שהולכת וגדלה עם השנים החל מהשנה השלישית.
  • סברס – פיקדון לטווח ארוך עם אפשרות לנזילות בהתראה של 35 יום מראש.
  • קוקוס – פיקדון סגור לטווח ארוך בלי אפשרות למשיכת הכסף בתקופת הפיקדון.

המקצוענים בהשקעות ממתינים לכם ב- 8860*

רוצים להפקיד לפיקדון ליצ'י וליהנות מהריבית המיוחדת? מעוניינים להתייעץ עם איש מקצוע ולבחור את הפיקדון המתאים לכם? מרכז ההשקעות עומד לרשות לקוחות כל הבנקים בטלפון 8860*, בכל יום עד 23:00 בלילה ובימי שישי עד 13:00 בצהרים. המקצוענים בהשקעות ישמחו להתאים את הפיקדון הרלוונטי עבורכם, בהתאם לצרכים והמטרות שתגדירו. בנוסף, תוכלו לפנות לבנקאי בסניף מזרחי-טפחות הקרוב לביתכם, או להשאיר פרטים באתר הבנק. האמור לעיל הינו בבחינת מידע בלבד ואינו מהווה כלל הצעה לקבלת פיקדונות. פרטי ההצעה המחייבים הינם בהתאם לתנאי הפיקדונות ובכפוף אליהם. מס ינוכה כחוק. הבנק רשאי לשנות את התנאים בכל עת וללא הודעה מוקדמת. לקבלת פרטים על פיקדון ליצ'י לחצו כאן >>

בשיתוף בנק מזרחי טפחות

כדאי להכיר