ליאור אנגלמן

הכתבות של ליאור אנגלמן

איך יכול להיות שאגדות החורבן מימי בית מקדש שני כל כך אקטואליות?

מאז טבח 7 באוקטובר כותבים רבים מנסים להתמודד עם האתגר של סיפור אסון בקנה מידה בלתי נתפס • מתברר שכבר חז"ל, לאחר חורבן בית המקדש, התמודדו עם השאלה הזאת: איך מספרים אסון לאומי עצום באמצעות סיפורים אישיים ומעבירים דרכם מסר חברתי וערכי שנשאר רלוונטי גם כיום?

"כבר כשהייתי ילד הבנתי: יוצר לא יכול להיות דתי"

ליאור אנגלמן נזכר בילדותו כילד דתי, שבה התרבות והאמנות היו שייכות לחילונים בבלעדיות מוחלטת • כבר אז הבין - אמנים דתיים אינם יוצרים, הם צינור ליצירה שגדולה מהם, שרים מילים שלקוחות מהנצח ואין להם רשות להפיק מעצמם יצירה בת חלוף • אז מה בכל זאת הוביל לשינוי?