X

טובעים בעומס? הראש כבד מרוב מחשבות? כך תעשו סדר בבלאגן

הבגדים נערמים על הכסא, הכלים בכיור, הטרדות בראש. אתם כבר לא זוכרים מה חשבתם לעשות, ומה ביקשו מכם בעבודה. ומישהו התקשר, מה הוא אמר? קחו נשימה עמוקה - וקחו שלוש דקות לקרוא את הכתבה הזאת

פינוי המרחב שבו אתם חיים יוצר מקום למחשבות חיוביות והתחלות חדשות . צילום: freepik


אתם מרגישים שאין מספיק שעות ביום? החדר המבולגן עושה לכם דייסה בראש? אתם לא לבד! ארגון החדרים והלב (ועוד כמה דברים) יכולים להעלות משמעותית את מצב הרוח שלכם - וגם את הפרודוקטיביות. אז מה לעשות?

לנצח את הבלאגן

הפיצו שמחה בסביבה שלכם: להתחיל את היום עם חדר נקי ומסודר לוקח רק חמש דקות אבל זה יכול לעשות הבדל גדול. הפכו זאת להרגל יומיומי, והשתדלו ליצור סביבה מרגיעה המשקפת הלך רוח נינוח.

אמצו את כוחו של התכנון: יומנים וארגוניות (planners) הם החברים הכי טובים החדשים שלכם! הם מסייעים לתזמן משימות יומיות, שבועיות וחודשיות, ומבטיחים ששום דבר לא ייפול בין הכיסאות.

נהלו רשימת מטלות: מרגישים מוצפים? טובעים בעומס? תכתבו הכל! העלאת המחשבות על הנייר מנקה את הראש ומאפשרת תעדוף של משימות והגיית תוכנית פעולה שניתן ליישם.

אל תשכחו סידורים: הניחו תיק ייעודי ליד הדלת עבור סידורים אקראיים שצצים. הוסיפו לו כל מה שצריך, כך שיהיה בו את כל אשר דרוש לכם כאשר תצאו החוצה.

הכינו ארוחה כמו מקצוענים: תכנון הארוחות מייתר את הקפיצות לסופר, למכולת או לקניית טייק אוויי ברגע האחרון - וחוסכת לכם כסף. בחרו יום לתכנן בו את הארוחות לשבוע, וכתבו רשימת מכולת תוך כדי תנועה.

מיינו, השליכו - וסדרו מחדש: זה אולי נראה מרתיע, אבל עשו זאת בחדר אחד בכל פעם. תרמו או השליכו כל דבר שלא נעשה בו שימוש בששת החודשים האחרונים. פינוי וריווח המרחב הפיזי שבו אתם חיים יוצרים מקום למחשבות חיוביות ולהתחלות חדשות.

בואו נפזר את מסך הערפל

התחילו את היום בהכרת תודה: כתיבת יומן הוא כלי רב עוצמה. כל בוקר, כתבו שלושה דברים שאתם אסירי תודה עליהם, המטרות שלכם להיום והצהרות חיוביות. זה מגדיר כוונה חיובית ויוצר בהירות.

היפטרו מהדאגות - על הנייר: הראש מעורפל משצף המחשבות? לפעמים עוזר פשוט להעלות הכל על הנייר! ראשית, כתבו כל דאגה, משימה ומחשבה שעולה לכם בראש. לאחר מכן, החליטו מהו סדר העדיפויות שלכם וסלקו דברים שאינכם יכולים לשלוט בהם. זה מרגיע, אתם תראו.

זכרו: עקביות היא המפתח! על ידי שילוב הטיפים האלה בשגרת היומיום שלכם, תעלו על דרך המלך לחיים מאורגנים ונטולי מתח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר