X

טיקטוק: טרנד בריאותי מתובל, טעים ומפתה

עם תערובת טעמים מפתה ויתרונות בריאותיים פוטנציאליים, חלב הזהב, הידוע גם בשם לאטה כורכום, סוחף לא רק את המדיה החברתית, אלא גם חובבי בריאות וקולינריה. המשקה האיורוודי המסורתי הזה, שמקורו בהודו, משלב מסורות תרבותיות ורגישויות בריאות מודרניות. מתכון טיקטוק קל

משקה חלב זהב. צילום: Pixabay

חלב זהב, משקה צהוב-כתום זוהר המוכר כבר אלפי שנים באיורוודה, מערכת רפואה הוליסטית עתיקה שמקורה בהודו, הפך בשנים האחרונות לטרנד חם בעולם הבריאות המודרני. המשקה המורכב בעיקר משילוב של חלב וכורכום, תבלין בעל תכונות בריאותיות רבות, עשוי לכלול מרכיבים נוספים כמו קינמון, ג'ינג'ר, גהי (חמאה מזוקקת עם פחות מוצקי חלב לבעלת טעם ייחודי), ממתיקים כמו דבש וסירופ מייפל או לחילופין, פלפל שחור לטעם מתקתק פחות וחריף יותר. כל אלו מגבירים את טעמו של חלב הזהב ואת יתרונותיו הבריאותיים. בהסתגלות לתרבות המערבית, מתכוני חלב זהב משלבים לעתים קרובות חלב ללא חלב (סויה, שקדים, שבולת שועל, וכד')

מדוע חלב זהב כה פופולרי במדיה החברתית? 

הפיתוי החושי של חלב הזהב כבש פלטפורמות מדיה החברתית. מחובבי בריאות ועד חוקרים קולינריים, טרנד חלב הזהב מעורר עניין ומעורבות נרחבת, תוך הדגשת מקומו הפוטנציאלי בקידום בריאות כללית. כורכום, המרכיב העיקרי בחלב זהב, ידוע ביכולתו להפחית דלקות, לשפר את בריאות מערכת העיכול ולהגן מפני מחלות כרוניות. כמו כן, מיוחסים לחלב הזהב מגוון של יתרונות בריאותיים נוספים, כולל מאבק בזיהומים חיידקיים וויראליים, ויסות רמות הסוכר בדם, תמיכה בבריאות הלב ושיפור את מצב הרוח, הזיכרון ותפקוד המוח. אין לשכוח את הטעם הנהדר, מתקתק-חריף ייחודי, והחמימות. ההכנה קלה ביותר. ניתן להכין חלב זהב בקלות בבית, תוך שימוש במרכיבים פשוטים וזמינים.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Nicole Keshishian Modic | KALEJUNKIE® (@kalejunkie)

בעוד חלב זהב הפך לטרנד פופולרי ברשתות החברתיות, שם ניתן למצוא מתכונים רבים וסרטונים המציגים את יתרונותיו הבריאותיים, מחקר מתמשך עדיין בודק את הסגולות הבריאותיות המיוחסות לו. אל כמובן שאופיו המרגיע והיותו נטול קפאין, הפך אותו לבחירה פופולרית להרגעה ולהירגעות במהלך היום, או לאחר יום ארוך לפני השינה.

המסע של חלב הזהב ממשקה איורוודי מסורתי לטרנד עולמי מדגיש את המשיכה המתמשכת של שיטות בריאות הוליסטיות. בין אם הוא מבוקש בגלל היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים שלו או מוערך בשל הטעמים הארומטיים שלו, חלב הזהב הוא סמל למיזוג של מסורות תרבותיות ורגישויות בריאות מודרניות, המספק חוויה מנחמת ומזינה בימים סגריריים, ולא רק.

@___cakeland___5#fypシ#viral#fy#goldenmilk#detox♬ Day in the life slowed reverb - Kdacres07

כך תכינו חלב זהב

מערבבים היטב בכלי פלסטיק ניתן לסגירה (לצורך ערבוב קל ואחסון אפשרי) את הרכיבים להלן:

2 כפות כורכום

1 כף קינמון

1 כף אבקת ג'ינג'ר

1 כפית פחפל שחור (אופציונלי) 

סוגרים את המכסה ומערבבים היטב

מוזגים חלב חם (או תחליף חלב לפי בחירה) לכוס

מוסיפים כפית מהתערובת ומערבבים 

שותים להירגעות באמצע היום או לפני השינה! 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר