תתכוננו: אלו הימים הכי עמוסים בנתב"ג לקראת פסח

בכל שנה בתקופת החג, נמל התעופה בן גוריון עמוס מאוד, וכך גם החודש • מספר הנוסעים עומד לגדול, כאשר יהיו יותר מ-60 טיסות ביממה ליעדים המובילים

נוסעים בנתב"ג. צילום: קוקו

ישראלים רבים כבר מתכננים את חופשת החג שלהם מעבר לים ועל פי הודעת משרד התחבורה, בימי השיא צפויים לעבור בנתב"ג כ-60 אלף נוסעים ביממה, מספרים שנמוכים רק בכ-40 אחוזים מאלו שהכרנו בתקופת טרום המלחמה.

מספר הנוסעים הגדל צפוי להיות מורגש בעיקר בכמה ימים שלפני החג, כאשר יום השיא צפוי להיות 21 באפריל - עם כ-60 אלף נוסעים שיעברו בנתב"ג ביממה. בשל חיבור החג עם סוף השבוע והעובדה שמקומות עבודה רבים מאפשרים גשר בין סוף השבוע שקודם לחג לבין ליל הסדר שחל ביום שני, צפויה תנועה ערה בנתב"ג גם ביום חמישי, 18 באפריל, יום שישי בשעות הבוקר (19 באפריל) וביום שני לפני ליל הסדר (22 באפריל).

מטוס נוסעים (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

היעדים המובילים עם יותר מ-60 טיסות ביממה בימי השיא הם קפריסין ויוון, כאשר ארה"ב, איטליה ואיחוד האמירויות מככבים גם הם בצמרת הרשימה עם מספר רב של טיסות. במהלך חודש אפריל צפויות לחזור לישראל גם חברות התעופה: אייר סיישל, אייר קנדה, בולגריה אייר, KLM, בריטיש איירווייז ואיבריה אקספרס.

ברשות שדות התעופה מבקשים מהנוסעים לבצע צ'ק אין מהבית ולהגיע כשלוש שעות לפני הטיסה וזאת במטרה למזער את התורים האפשריים. בהודעה שפורסמה נכתב: "לקראת חופשת הפסח והגידול בתנועת הנוסעים, הנוסעים מתבקשים לבצע צ'ק-אין מהבית ולהגיע לנמל התעופה שלוש שעות לפני הטיסה. ברחבי הטרמינל פרושים קיוסקים לרישום לטיסה ולהוצאת תג מזוודה, עבור חברות התעופה המאפשרות את התהליך. השימוש בקיוסקים יאפשר לשלוח את המזוודה בדלפקי דרופ-אוף של חברות התעופה. נוסעים ללא כבודת מזוודה יוכלו לעבור בידוק ביטחוני מהיר במגזר דאבליו. כמו כן, קוראת רשות שדות התעופה לנוסעים לבדוק היטב את כבודת היד ולוודא כי אין בהם חפצים האסורים להטסה בתיקי יד".

מזוודות (אילוסטרציה), צילום: משה שי

שרת התחבורה הנחתה לפתוח את טרמינל 1 החל מ-1 ביוני והמשמעות היא אפשרות להרחבת הפעילות של חברות הלואוקוסט, מה שצפוי לסייע בהורדת מחירי הטיסות מישראל. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: "לאור הצפי לגידול בפעילות בנתב"ג לקראת הקיץ, וחזרתן של חברות תעופה בינלאומיות נוספות לישראל, הנחתה השרה רגב את הנהלת רש"ת להיערך לפתיחה מחדש של טרמינל 1, המשמש בעיקר טיסות לואוקוסט. אני שמח לבשר לציבור הנוסעים כי לקראת עונת הקיץ הטרמינל יחזור לפעילות כבר בתחילת חודש יוני הקרוב, ויורחב מערך השאטלים להסעת נוסעים בין הטרמינלים לחניונים". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר