מפחיד: צפו בנחיתת המטוס שהסתבכה לעיני המצלמות

טיסת בריטיש איירווייז התקשתה לנחות בנמל התעופה הית'רו, בשל רוחות צד חזקות במיוחד • בתיעוד המקרה, נראה המטוס נוגע בקרקע למספר שניות – וממריא שוב כדי להימנע מסיכון • בסופו של דבר, הטיסה נחתה בהצלחה

מטוס בריטיש איירווייז . צילום: קוקו

תיעוד שצולם באתר  Flight Focus 365, שמתעד את הנחיתות בנמל התעופה הית'רו מסביב לשעון, מציג נחיתה מפחידה של מטוס דרימליינר של בריטיש איירווייז, בתנאי מזג אוויר קשים במיוחד, שגרמו לכך שהמטוס התקשה להתיישר מול המסלול, את רגעי הנגיעה בקרקע ואת הקושי שלו להתייצב.

כפי שניתן לראות בסרטון שתיעד את המאורע המלחיץ, מטוס הדרימליינר ניגש לנחיתה עם רוחות צד חזקות. המטוס נוגע בקרקע למשך מספר שניות עם הגלגלים האחוריים שלו, אך לא מצליח להתייצב על המסלול. הטייס, שמבין באותם רגעים שהנחיתה לא בוצעה בהצלחה, מחליט להמריא שוב במטרה למנוע סיכון.

כעבור כמה שניות, המטוס המריא – ולאחר סיבוב שביצע באוויר, חזר לנחיתה מוצלחת. הדרימליינר של בריטיש איירווייז לא היה היחיד שהתקשה לנחות על המסלול בהית'רו באותו היום: בתיעוד של האתר, ניתן היה לראות מטוס איירבאס צר-גוף שהתקשה גם הוא לבצע נחיתה חלקה בעקבות רוחות הצד החזקות שהיו שם בנמל התעופה.

האירועים התרחשו שלשום (שני), אך הית'רו ידוע כנמל תעופה שיש בו לא מעט פעמים רוחות צד חזקות. בשנים האחרונות התפרסמו סרטונים שונים של מטוסים שהתקשו לנחות בנמל התעופה הבריטי במזג אוויר חריג, מה שגרם, בין היתר, לספוטרים רבים להפוך את נמל התעופה לחביב עליהם. באחד התיעודים שעלו לרשת לפני כשנתיים, נצפה מטוס אל על כשהוא נוחת ברוחות צד חזקות, לאחר שהטייסים המקצועיים הצליחו לבצע נחיתה חלקה על המסלול, למרות הרוחות החזקות.

נמל התעופה הית'רו בלונדון (ארכיון), צילום: רויטרס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר