תתחילו לארוז: אלו היעדים שיחליפו את טורקיה, סיני, ירדן ומרוקו בקיץ הקרוב

בעקבות המלחמה, יעדי הקיץ האהובים השתנו ויעדים חדשים צברו פופולריות • תחושת הביטחון האישי הפכה לגורם מרכזי בבחירת החופשה וכעת הביקושים ליעדים כמו יוון וקפריסין בשיא

חוף נבאגיו בזקינטוס שביוון. צילום: Getty Images

מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, מפת התיירות משתנה. חברות תעופה רבות ביטלו את הטיסות לישראל, כעת רבות מהן חוזרות, אך בתדירות נמוכה יותר ואחד השיקולים המשמעותיים של התייר הישראלי בבחירת היעד הוא הביטחון האישי. טורקיה הפכה לעוינת כלפי ישראל, במרוקו ובירדן נשמעו לא מעט קריאות נגד ישראל וישראלים רבים חוששים להגיע ולבקר גם במצרים השכנה. מצרים וטורקיה היו בין המדינות המתוירות ביותר בקרב ישראלים עד לתחילת המלחמה ומרוקו נחשבה גם היא ליעד אטרקטיבי. כעת, לפני עונת התיירות שצפויה להתחיל לקראת פסח, בדקנו אילו יעדים צפויים להחליף את מצרים, טורקיה, ירדן ומרוקו.

רוב היעדים שצפויים לחוות ירידה משמעותית בביקושים מצד התייר הישראלי, מאופיינים בעיקר בשל היותם יעדי בטן גב מפנקים, יעדים קיציים, זולים ולא רחוקים. כעת, גורמים בענף התיירות בישראל מספרים על ביקושים גבוהים ליעדים שיהוו תחליף לטורקיה, מצרים, ירדן ומרוקו, כאשר יוון צפויה להיות המדינה המתוירת ביותר בקרב תיירים ישראלים בחודשים הקרובים. מיד אחריה, ניצבת קפריסין עם ביקושים גבוהים מאוד. מה שמשותף לשני היעדים הוא מזג האוויר הנוח, הטיסות הקרובות והזולות ומבחר גדול של מלונות טובים.

קפריסין, צילום: משה שי

יעדים נוספים שצפויים ליהנות מהתייר הישראלי בחודשים הקרובים הם גיאורגיה, מונטנגרו, יעדי איטליה השונים, איחוד האמירויות ויעדי מזרח אירופה שיחליפו את החופשה העירונית באיסטנבול, אליה התרגלו ישראלים רבים.

שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס: "טורקיה, שארם ושאר היעדים צפויים לרדת מהמפה ועכשיו נראה את יוון, קפריסין וגיאורגיה. במקום הסיטי ברייק של איסטנבול נראה את בודפשט, אתונה, פודגוריצה שבמונטנגרו ויעדים נוספים. מה שמאפיין את יוון, קפריסין גיאורגיה וכמה מיעדי איטליה הם החופים, מזג האוויר הנוח וכמובן שגם זמן הטיסה הקצר, הרבה ישראלים מחפשים יעדים קרובים עם מחירים נוחים שיאפשרו להם לצאת לחופשת קיץ במחירים סבירים. אני לא צופה ירידת מחירים, אנחנו רואים שמחירי הטיסות גבוהים כרגע, אבל אני מניחה שזה יתאזן ככל שיתווספו טיסות".

מונטנגרו, צילום: europeanbestdestinations

ניר מזור סמנכ"ל קשרי תעופה: ״בלי שום ספק זו עשויה להיות שנת השיא של יוון והאיים. אנחנו רואים כיצד חברות התיירות השונות מעבות קווים פופולריים ומוסיפות עוד היצע לאיים השונים. לתוך כך כמובן אפשר להוסיף את קפריסין האטרקטיבית שרק קיבלה חיזוק נוסף כעת. יש לשים לב גם ליעד כמו מונטנגרו שמקבל מקום של כבוד כיעד המשלב רצועת חוף מרהיבה, חופשות בטן גב ומלונות מעולים, כך גם לגבי בורגס שמאופיינת במלונות הכל כלול בדומה לאנטליה ושארם. יש לזכור, שלמעשה בתי המלון באירופה סיימו את שלב המכירה המוקדמת וכעת המחירים כבר ברמתם הגבוהה ועשויים רק להתייקר בהמשך".

אורן כהן מגורי, סמנכ"ל שיווק ומכירות השטיח המעופף: ״את החופשה במרוקו, טורקיה ושארם יחליפו השנה היעדים: רודוס, כרתים, קפריסין, בטומי, טביליסי ויעדים נוספים באירופה. ישנם מקומות שהישראלים עדיין לא גילו כמו חוף באלוס המכונה 'המלדיביים של הים התיכון' והעיירות הציוריות: ריתמנו, אגיוס, ניקולאוס ועוד. בנוסף, ברודוס ובכרתים, ישנם המון אטרקציות המתאימות למשפחות, וטיולים מרהיבים עבור זוגות וכלל הנופשים, שופינג שהוא זול ב30% יותר מהארץ וקולינריה יוונית ובינלאומית משובחת במחירים המתאימים לכל כיס".

אנטליה שבטורקיה, כבר לא בראש הרשימה, צילום: Getty Images

יוני וקסמן, משנה ליו"ר אופיר טורס: "אבו דאבי מהווה חלופה נפלאה ליעד של סיטי ברייק עם לא מעט אטרקציות משפחתיות לצד חופים יפים.  מרוקו הייתה יעד מבוקש בעיקר בטיולים המאורגנים ואנחנו רואים גם שם חלופות כמו דובאי, גאורגיה ואפילו יעדי המזרח הרחוק כמו דרום קוריאה. המחירים לפסח ולקיץ כבר מתחילים להתייקר בגלל העובדה שיש ביקושים ליעדים אחרים וכדאי להזמין כבר עכשיו למי שרוצה לנפוש בחו"ל".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר