אזהרה חריגה באתר בוקינג: "סכנה להפרת זכויות אדם באזור הזה"

לאחרונה אתר בוקינג בחר להצמיד הודעה חדשה וחריגה לצד בתי המלון בקפריסין • מה נכתב בהודעה ולמה זכויות האדם בסכנה? כל הפרטים

חופי קפריסין. צילום: Getty Images

ענקית התיירות הבינלאומית בוקינג הצמידה לאחרונה אזהרה לצד תוצאות חיפוש של מלונות בצפון קפריסין. באזהרה נכתב בין היתר כי "יכול להיות שישנן הגבלות על חציית הגבול בין צפון קפריסין לרפובליקת קפריסין. התיירים שמגיעים אל האי נדרשים להיכנס אל רפובליקת קפריסין ולצאת ממנה רק דרך נמלי התעופה של לרנקה ופאפוס או דרך נמלי הים של לימסול, לרנקה ופאפוס".  

עוד נכתב בהודעה: "על פי מחלקת המדינה האמריקנית, החלק הצפוני של קפריסין המנוהל על ידי קפריסאים טורקים, הכריז על עצמו ב-1983 בתור 'הרפובליקה הטורקית של צפון קפריסין'. מבחינתה של רפובליקת קפריסין, כניסה דרך נמל התעופה ארג'ן שבצפון קפריסין היא אינה דרך 'חוקית' להיכנס לאי. כדאי לפנות לרשויות התיירות הרלוונטיות במדינה שלכם לקבלת ייעוץ ומידע נוסף על הנושא".

גבול קפריסין הצפונית, צילום: איי.אף.פי

בהודעה שהוצמדה באתר בוקינג, התייחסו גם לעניין זכויות האדם באזור: "זכויות האדם של התיירים ושל התושבים המקומיים עלולות להיות בסכנה מוגברת באזור הזה. כדי שתוכלו לקבל החלטות מושכלות בנוגע לשהייה שלכם, פנו לגורמים הממשלתיים הרלוונטיים ובדקו מה ההנחיות לגבי נסיעה לאזור זה".

צפון האי קפריסין נחשב עד לא מזמן ליעד פופולרי בקרב לא מעט תיירים ישראלים. כרגע לא ברור עד כמה הביקושים יימשכו גם השנה, לאור המשבר המתמשך עם טורקיה. ההודעה של בוקינג פורסמה באתרי החדשות הגדולים בקפריסין וגרמה ללא מעט כותרות בנושא, שכן ישנה מתיחות גדולה באזור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר