בתי מלון באילת. צילום: משה שי

המספרים שיפתיעו אתכם: כמה מפונים נשארו במלונות בישראל?

המפונים כבר עוזבים את בתי המלון, שכעת מציעים הטבות לנופשים • מנכ"לית התאחדות המלונות: "מצפים ומקווים לתיירים ישראלים"

בתחילת חודש אוקטובר, מיד אחרי אחד האסונות הגדולים שפקדו את מדינת ישראל, התפנו מעל 120 אלף ישראלים מבתיהם, רובם לבתי המלון השונים ברחבי המדינה.

האוכלוסייה באילת הוכפלה בעקבות הגעתם של עשרות אלפי מפונים לעיר הדרומית, ובתל אביב, חיפה, ירושלים, ים המלח, נתניה ובערים רבות נוספות קלטו את המפונים מהדרום ומהצפון, כך שבתי המלון הפכו לבתים החדשים של מי שנאלצו בעל כורחם לעזוב את בתיהם ולחיות במלונות השונים.

כאמור, מספר המפונים ההתחלתי עמד על יותר מ-120 אלף, אך ככל שהזמן עבר, המספרים ירדו, כאשר הירידה המשמעותית ביותר מורגשת בשבועות האחרונים, כשרבים מהמפונים מוצאים בתי קבע בערים השונות ברחבי הארץ ומנסים לייצר שגרת חיים בבתי מגורים ועוזבים את בתי המלון.

מהנתונים שהגיעו לידי ישראל היום עולה כי נכון להיום, יותר ממחצית מהמפונים כבר עזבו את בתי המלון ובשלב זה, נותרו פחות מ-50 אלף מפונים אשר שוהים בבתי המלון השונים בישראל.

עשרות אלפי המפונים שנמצאים בבתי המלון כרגע מפוזרים בכ-350 מלונות ברחבי הארץ, כאשר בשלב זה, בוחרים שלא לאחד את המפונים במטרה למנוע מהם מעבר נוסף שיקשה על שגרת חייהם. חשוב לזכור שרבים מבתי המלון בצפון נסגרו ולא יכולים לארח נופשים או מפונים.

אילת, צילום: יניב כהן

בעקבות עזיבתם של מפונים רבים את בתי המלון, ישנה ירידת מחירים ומבצעים מיוחדים לנופשים, במטרה להחזיר אותם למלונות. אתמול פרסמנו כאן את היוזמה של עיריית אילת שתשלם 300 שקלים לבזבוזים, למי שיגיע לעיר במהלך חודש פברואר באמצע השבוע ויוכל ליהנות גם מבתי המלון הטובים בעיר במחירים של עד 500 שקלים ללילה. בנוסף, ישנן הנחות משמעותיות למילואימניקים וירידת מחירים כללית במלונות בישראל.

סיון דטאוקר, מנכ"לית התאחדות המלונות: "עם פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, בתי המלון בישראל היו הראשונים להתגייס לטובת העורף האזרחי, אירחנו מכל הלב את אורחי קו העימות. כעת, ניכר שמחצית מהמפונים כבר בדרכם למגורי חלופיים".

בנוסף, ציינה דטאוקר כי בימים אלו נערכים בתי המלון לקראת חופשת הפסח: "מלונות ישראל מצפים ומקווים לתיירים ישראלים, חופשות התאווררות נדרשות בתקופה כה מורכבת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו