למרות שהחדרים נשארו ריקים: המדינה תשלם עליהם למלונות

מפונים רבים נרשמו לשהייה בבתי המלון השונים ברחבי הארץ אך רבים מהם לא מגיעים בפועל • כמו כן, נטען כי קליטת המפונים לא מונעת מבתי המלון למכור חדרים לאור הביקושים הנמוכים

מלון בו תרמו חדרים למפונים, אילת. צילום: יוסי אברהמי

כפי שפרסמו הבוקר, כ-40 אלף חדרים בבתי המלון השונים ברחבי הארץ מיועדים לקליטת מפונים מעוטף עזה ומדרום הארץ. בהתאחדות המלונות מאשרים כי למרות שמפונים רבים נרשמו לשהייה בבתי המלון השונים ברחבי הארץ, הם לא מגיעים. למרות זאת, המדינה תצטרך לשלם לאותם בתי המלון למרות שהחדרים נותרים ריקים.

הסכום שמשלמת המדינה לבתי המלון עומד על 500 שקלים למבוגר שפונה מהצפון או מהדרום ו-250 שקלים לילד. בהתאחדות המלונות טוענים שמספר הנרשמים שלא הגיעו לבתי המלון ולא ניצלו את האפשרות להתארח בהם מטעם המדינה הוא גבוה.

מפונים משדרות בבית מלון בתל אביב // צילום: משה בן שמחון

בשלב זה, המדינה לא מבקשת מבתי המלון להגדיל את מספר חדרי המלון לטובת מפונים, אלא אם המדינה תודיע באופן פרטני לאותם בתי המלון שהם מתבקשים לקלוט מפונים.

בהתאחדות המלונות מחדדים ואומרים שקליטת המפונים לא מונעת מבתי המלון למכור חדרים. הביקושים לחדרים בבתי המלון בכל מקרה נמוכים מאוד כרגע, והמעטים ששוכרים חדרי מלון בתקופה הזאת, הם אנשים שבוחרים להתפנות באופן עצמאי, מאזורים שלא זכאים לפינוי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר