מתכננים את הטיסה הבאה שלכם? אלו היעדים הזולים ביותר

רוב הישראלים מתכוונים להתנהל בצורה חסכונית יותר מבעבר, ובאופן טבעי – רוצים לחסוך גם ביעדי הטיול שלהם בחו"ל • איזו עיר הישראלים תופסים כמשתלמת ביותר לביקור, ומה כדאי לעשות בה?

המלון Callas House שבבודפשט, צילום: Booking.com

מאז פרוץ מגפת הקורונה, העולם חווה משבר כלכלי – אך זה לא מונע מתיירים רבים להמשיך ולטייל ברחבי העולם. גם התייר הישראלי ממשיך לפקוד את נתב"ג לעתים קרובות, אך בסקר שנערך על ידי  Booking.com, כ-65% מהישראלים טענו שהתקציב חשוב להם וקצת יותר ממחצית מהישראלים העידו כי הם מתכננים להתנהל בצורה חסכונית יותר מאשר בעבר.

• מתכננים לטוס הקיץ? הטיפ שיחסוך לכם הרבה מאוד כסף

• לא צריך לוותר על הטיסה: השיטות להוציא דרכון בלי לחכות חודשים

• הסוד שלא ידעתם ועלול לגרום לכם לפספס את הטיסה

בעקבות הנתונים, ב-Booking.com הכינו את רשימת היעדים הזולים שבהם צפויים לבקר לא מעט ישראלים בתקופה הקרובה. ברשימה הזו ניתן למצוא בראש את בירת רומניה בוקרשט כמומלצת ביותר בעיני הישראלים, ולאחריה את בודפשט שבהונגריה, סופיה הבולגרית במקום השלישי, פראג הצ'כית מיד אחריה – ואת החמישייה הראשונה נועלת טביליסי שבגיאורגיה. יעדים נוספים שנחשבים לזולים מאוד ואטרקטיביים בקרב ישראלים ושלא הוזכרו בסקר הם איסטנבול ואנטליה (טורקיה), ורשה (פולין) ושארם א-שייח (מצרים).

ארכיטקטורה, אופרה וחיי לילה

עוד עולה מהסקר כי בוקרשט דורגה כיעד המשתלם ביותר בעיני הישראלים. לעיר יש מוניטין של מרכז התרבות והאמנות של רומניה, ולאחרונה היא אף צברה מוניטין גם בתחום סצנת הקפה שלה – לא בכדי היא זכתה לכינוי "פריז הקטנה של המזרח". היא נחשבת ליעד המושלם לטיול בקבוצה גדולה, כשהיא מציעה את חוויות הקולינריה וחיי הלילה הטובות ביותר, מבלי לייצר לעצמכם צרות בחשבון הבנק. בעיר תוכלו למצוא מוזיאונים מרתקים שמתעדים את ההיסטוריה שעברה המדינה עם השנים, לצד פארקים רחבים ומטופחים וארכיטקטורה מימי הביניים, אותה תוכלו לתעד באמצעות סיור צילום מודרך בעיר.

בזמן השהייה ביעד, כדאי להספיק לבקר בכמה מהאטרקציות המרכזיות שיש לעיר להציע, כמו ארמון הפרלמנט, גני צ'ישמיג'יו ובבניין האופרה אתנאום. אם אתם מחפשים לחוות את הארכיטקטורה הוותיקה בבוקרשט, סביר להניח שתרצו ללון במקום אירוח במרכז העיר העתיקה. מלון Moxy Bucharest Old Town ממוקם ממש שם, 500 מטר מכנסיית סטברופולאוס וקרוב מאוד לכיכר המהפכה. בתוך אווירת העבר, אורחי המלון יוכלו ליהנות במקום האירוח מריהוט מודרני ולבחור בין ארוחת בוקר קונטיננטלית לבין ארוחת בופה.

מלון Moxy בבוקרשט, צילום: Booking.com


לא רק גולאש

בודפשט, שזכתה לכינוי עיירת מתחמי הספא, ידועה כעיר אירופית מגוונת ועשירה בחוויות עבור המתארחים, שיודעת גם להציע את מרכולתה במחירים משתלמים לכל כיס, במיוחד בקרב הישראלים שדירגו אותה כיעד המשתלם ביותר לחופשה בחו"ל. העיר מציעה שלל מסעדות של מאכלים מכל העולם, וכמובן מאכלים מקומיים כמו הגולאש המסורתי או קינוח הקיורטוש המתקתק, חנויות לשופינג במחיר משתלם ועוד.

ניתן לטייל בה גם לאורך נהר הדנובה, ולחצות את גשר השלשלות (Széchenyi Lánchíd) שמחבר בין שני חלקי העיר, וכן לבקר בשוק המקורה והססגוני ובטירת בודה בעיר. ייתכן ותרצו לצאת גם לסיור בבודפשט ובקולינריה שלה, ובוודאי שלא תרצו לפספס את בית הכנסת היהודי העתיק והמפואר, שהינו בית הכנסת השני בגודלו בעולם. אחרי שתמצו את היום עד תום, ממש בסמוך לבית הכנסת תוכלו להתרווח במלון Callas House, שמציע מסעדה ובר מפנקים, וממוקם קרוב מאוד לתחנת מטרו שממנה אפשר להגיע לכל רחבי העיר.

המלון Callas House שבבודפשט, צילום: Booking.com


במרחק הליכה

סופיה, עיר הבירה של בולגריה, נבחרה כיעד השלישי המשתלם ביותר בעיני הישראלים. זה המקום למי שרוצה לבקר ביעד עם תרבות והיסטוריה עשירות, ולבקר בחינם בלא מעט כנסיות ומוזיאונים. אפשר להגיע בקלות לכל האטרקציות גם בהליכה, ולחסוך עוד קצת כסף על נסיעות. האוכל במטבח המקומי לא יקר ואפילו היינות המקומיים הם תענוג ששווה לטעום במחיר נמוך. אם תצאו לסיור אוכל מודרך בשוק הפתוח הגדול ביותר בעיר, תוכלו לטעום ולהתרשם בעצמכם מהתוצרת המקומית בלי לשלם הרבה.

ב-Courthouse Apartments Slavi שבלב העיר יש מבחר דירות נוחות ונעימות לאירוח. הרבה מאתרי התיירות ומהמסעדות בה נמצאים במרחק הליכה קצר משם, ולכן זה מקום אירוח מושלם לחופשה עירונית. הדירות מעוצבות בסגנון מודרני ויש בהן את כל מה שתצטרכו כדי להרגיש בבית, כולל מטבח מאובזר במלואו לאלה שמעדיפים לקנות תוצרת מקומית ולבשל לבד, כדי לחסוך עוד קצת מהוצאות הטיול.

Courthouse Apartments Slavi שבסופיה, צילום: Booking.com
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר