לא צריך לוותר על הטיסה: השיטות להוציא דרכון בלי לחכות חודשים

ב-28 לשכות מרכזיות ברחבי המדינה ישנה אפשרות להנפיק דרכון זמני שיהיה תקף לשנתיים • מי שאמור לטוס לחו״ל וצריך דרכון באופן דחוף, יכול לעשות זאת בנתב״ג בעלות של 845 שקלים

דרכון ישראלי (להמחשה). מוציאי הדרכון הזמני ייזכו להנחה של 200 שקלים בדרכון הקבוע, צילום: רפאל בן ארי

רשות האוכלוסין וההגירה מתמודדת כבר חודשים ארוכים עם מחסור בתורים ודרישות גבוהות מאוד להנפקת דרכונים. תחילה, הם האשימו את תקופת הקורונה, אך כעת, כמעט שנה אחרי שסיימנו את ההגבלות, ההשענות על הקורונה כבר לא יכולה להימשך.

למרות המצב הבעייתי ברשות האוכלוסין, יש עדיין כמה דרכים להנפיק דרכון, אספנו עבורכם את האפשרויות הנוחות ביותר.

משרדי רשות האוכלוסין וההגירה בת"א // צילום ארכיון: יהושע יוסף, צילום: יהושע יוסף

ב-28 לשכות מרכזיות ברחבי המדינה ישנה אפשרות להנפיק דרכון זמני שיהיה תקף לשנתיים. אין צורך בקביעת תור מראש כדי להנפיק את הדרכון, אך חשוב שתגיעו ללשכה שאליה אתם שייכים. הדרכון יהיה מוכן בתוך שבוע ויישלח אליכם, מהרגע הזה, מועד המשלוח תלוי בדואר ישראל. חשוב למלא את הטופס הנדרש באתר, להגיע עם הדרכון הישן, לשלם באינטרנט ולהגיע עם שתי תמונות פספורט. מחיר הדרכון הוא 305 שקלים.

במקרה של דרכון זמני שתקף לשנתיים, חשוב מאוד לזכור שישנן מדינות שדורשות תוקף של חצי שנה לדרכון, מה שאומר שכבר אחרי שנה וחצי הוא לא יהיה תקף להרבה מדינות ולכן מומלץ לקבוע תור לדרכון רגיל בהקדם ולא לחכות לרגע האחרון.

מי שאמור לטוס לחו״ל וצריך דרכון באופן דחוף, יכול לעשות את זה בנתב״ג בעלות גבוהה יחסית, של 845 שקלים. כדי להנפיק את הדרכון בנתב״ג אין צורך בתור, אך יש צורך בהצגת כרטיס טיסה ל-48 השעות הבאות. את הדרכון מקבלים באותו הרגע.

כדי להנפיק את הדרכון בנתב״ג אין צורך בתור, צילום: אי.פי

תורים רבים נפתחים בלשכות השונות בין השעות 07:00 ל-08:00, התורים הללו נפתחים בהתאם לכוח האדם שיש בלשכה באותו היום ומומלץ להיכנס לאתר בשעות אלו כדי לבדוק את האפשרות לקביעת תור כבר לאותו היום. מומלץ לנסות ולבדוק גם בלשכות ביישובים הסמוכים אליכם.

בהרבה ישובים בפריפריה, בעיקר ישובים קטנים יותר, לעתים מתפנים תורים קרובים יותר ומומלץ לנסות לבדוק מתי התור הכי קרוב שם. הרבה פעמים מדובר בנסיעה קצרה יחסית מהערים הגדולות.

שימו לב שלחיילים וקטנים ישנן הנחות בהנפקת דרכון, בחלק מהדרכונים ההנחה יכולה להגיע גם לכחצי מהמחיר של דרכון רגיל וכדאי לבדוק את זכאות גם להנחה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר