מתכננים לטוס הקיץ? הטיפ שיחסוך לכם הרבה מאוד כסף

"מחירי החופשות יזנקו בכ-20% במהלך 2023": נמל התעופה בן גוריון מגיע לקצה גבול היכולת וחברות תעופה רבות כבר לא מקבלות אישורים להפעיל טיסות לישראל • כל אלו לצד התייקרות מחירי הדלק צפוי להוביל לתוצאה ישירה - עליית מחירי הטיסות

חופשה (אילוסטרציה), צילום: GettyImages

אל האין סוף? נמל התעופה בן גוריון מגיע לקצה גבול היכולת וחברות תעופה רבות כבר לא מקבלות אישורים להפעיל טיסות לישראל. חלק מחברות התעופה החדשות שמנסות להיכנס לארץ מקבלות שעות לא אטרקטיביות ובפועל נוצר מצב שבו נמל התעופה היחיד שיכול לשרת את רוב תושבי מדינת ישראל, קרוב מאוד לשיא הקיבולת שלו. 

זה המקום לציין כי נמל תעופה משלים היה אמור לקום מזמן, אך שורת כשלונות של משרד התחבורה הובילה לכך שעדיין לא הוחלט אפילו איפה יוקם נמל התעופה המשלים. כל אלו, לצד התייקרות מחירי הדלק הסילוני, מובילים למצב של היצע מצומצם לצד ביקושים גבוהים מאוד, מה שצפוי להוביל לתוצאה ישירה - עליית מחירי הטיסות.

-
נמל התעופה בן גוריון. קרוב לתפוסה מלאה, צילום: משה שי
תורים בנתב"ג (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ'

בשורת ראיונות שערכנו בשבוע שעבר, הבהירו בכירי ענף התיירות בישראל: "מחירי החופשות צפויים לזנק בכ-20% במהלך שנת 2023". יש מי שהיו פסימיים יותר מביניהם וחזו אף עלייה גדולה יותר במחירי החופשות.

למרות העלייה הצפויה, יש עדיין מה לעשות עם זה. חברות תעופה רבות פתחו את מכירת הכרטיסים לקיץ ממש לאחרונה וניתן עדיין למצוא טיסות במחירים שפויים לחודש יולי.

בבדיקה שערכנו מצאנו טיסות לכרתים ב-116 דולר בין התאריכים 24-28 ביולי, ללרנקה ב-113 דולר בין התאריכים 4-11 ביולי, לברלין ב-178 דולר בין התאריכים 13-17 ביולי, לבוקרשט ב-148 דולר בין התאריכים 18-25 ביולי, לאבו דאבי ב-127 דולר בין התאריכים 24-31 ביולי ולרומא ב-141 דולר בין התאריכים 23-30 ביולי. כל אלו רק חלק מהאפשרויות המוצעות בשלב זה לטסים לקיץ.

נוסעים בטיסה. כדאי לתפוס לפני הקיץ (למצולמים אין קשר לנאמר), צילום: משה שי

על פי כל ההערכות, המחירים יעלו ככל שנתקרב לקיץ ומומלץ שלא להמתין לרגע האחרון. דוגמה לכך ניתן לראות בפסח, שם המחירים כבר גבוהים בערך פי שניים ולעתים פי שלושה ממחירי הקיץ, אחת הסיבות לכך היא המועד הקרוב יחסית, לצד כל הסיבות להתייקרויות שהזכרנו בתחילת הידיעה.

כמובן שמומלץ לוודא את תנאי הביטול והשינוי, שכן מדובר במועדים רחוקים יחסית ועוד הרבה יכול להשתנות עד אז.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר