הסוד שלא ידעתם ועלול לגרום לכם לפספס את הטיסה

לא הגעתם ליעד: נוסעים רבים מתלוננים על פספוס הטיסות שלהם לברלין, לאיסטנבול וליעדים אחרים • הסיבה: בדיקה ביטחונית כפולה הנדרשת בחלק מנמלי התעופה גם אחרי הדיוטי פרי • אז איך נמנעים מצרות? המדריך שיסייע לכם להגיע בשלום ליעדכם

נוסעים ישראלים רבים דיווחו לאחרונה על פספוס של טיסות מברלין. הסיבה העיקרית לכך היא בדיקה ביטחונית כפולה הנדרשת אחרי הדיוטי פרי. רבים לא מודעים לה ומגיעים למטוס ברגע האחרון ולפיכך מפספסים את מועד הבורדינג (העלייה למטוס).

הסיבה לבדיקה הביטחונית הכפולה היא משום שישנם נמלי תעופה שבהם יש ערבוב בין הנוסעים הנכנסים והיוצאים, ולכן - על פי הוראה של הביטחון הישראלי - יש צורך בבדיקה חוזרת לפני העלייה למטוס.

כאמור, נמל התעופה של ברלין הוא אחד מאלה שדורשים בדיקה כפולה של הטסים. גם באיסטנבול הבדיקה נערכת באופן דומה, לצד נמלי תעופה נוספים ברחבי העולם.

 

טיסה ממריאה לברלין: האם אתם עליה?, צילום: אי.פי
טיסות ממריאות בנתב"ג, צילום: יהונתן שאול

אז איך נמנעים מצרות?

כדי להימנע מהחמצת הטיסה - ההמלצה היא להגיע לשער העלייה למטוס כשעה לפני הטיסה ולא להמתין לרגע האחרון. טיולים ארוכים בדיוטי פרי והגעה לגייט זמן קצר לפני הטיסה עלולים לגרום לפספוס מועד ההמראה, בעיקר כשלעיתים התורים לעלייה הם ארוכים.

יש לקחת בחשבון שחברות תעופה רבות מפעילות נוהל נוקשה ואינן מחכות לנוסעים או מאפשרות עלייה למטוס לאחר מועד הנעילה של השערים. לכן, אם לא תגיעו בזמן, ייתכן שלא תורשו לעלות לטיסה - ואתם תמצאו עצמכם נאלצים לחפש טיסה אחרת לישראל.

שימו לב: בחלק מהמצבים האלה כנראה גם לא יגיע לכם פיצוי על ביטול הטיסה, וכך תיאלצו לשלם עבור טיסה נוספת.

הדיוטי פרי. לא לטייל בו יותר מדי, צילום: גרי אברמוביץ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו