למה המוסלמים כועסים על Call of Duty החדש?

וגם: בקרוב יהיה לכם אפילו קשה יותר להשיג פלייסטיישן 5 • שתי קונסולות משחקים ניידות נדחות לשנה הבאה • ספריית המשחקים של נטפליקס מגיעה סוף סוף לאפל

, צילום: מסך

דף חלק

עוד צרות לאקטיוויז'ן, אבל הפעם מכיוון שונה לגמרי. גיימרים מוסלמים נדהמו לגלות דפי קוראן מוכתמים בדם מפוזרים על רצפת אחד משלבי מצב הזומבים של קול אוף דיוטי החדש, Vanguard, ומיותר לציין שהם לא ראו זאת בעין יפה. הביקורת הנוקבת לא איחרה לבוא, ואקטיוויז'ן מיהרה להסיר את התוכן הגרפי הבעייתי מהמשחק, בתוספת התנצלות ארוכה שפורסמה בחשבון הטוויטר הרשמי של קול אוף דיוטי בערבית:

"קול אוף דיוטי הוא משחק שמיועד לכולם", נכתב בהודעה. "הסרנו ממנו תוכן מסוים שפגע בקהילה המוסלמית, תוכן שלא היה אמור להיות בו מלכתחילה. אנו מתנצלים מעומק ליבנו ונוקטים אמצעים מיידיים שימנעו ממקרים מסוג זה להישנות בעתיד".

 

עיכוב ביציאה 1

אין צ'יפים, אין קונסולות. סוני קיוותה לייצר 16 מיליון מכשירי פלייסטיישן 5 בין אפריל 2021 למרץ 2022, אולם המחסור העולמי ברכיבים אלקטרוניים בשל מגפת הקורונה, כמו גם בעיות לוגיסטיקה, שינוע והפצה, אילצו את החברה לצמצם את תחזית הייצור שלה בכמיליון יחידות, וכעת היא מכוונת ל-15 מיליון מכשירים.

כמו כן, מומחים מעריכים שהתחזית של סוני למכור 22.6 מיליון קונסולות פלייסטיישן 5 בין אפריל 2022 למרץ 2023 לא תתממש. גם נינטנדו, דרך אגב, נאלצה מוקדם יותר החודש לצמצם את תחזיות מכירת קונסולת הסוויץ' השנתית שלה במיליון וחצי יחידות, מ-25.5 מיליון ל-24 מיליון.

 

עיכוב ביציאה 2

ה-Steam Deck, קונסולת המשחקים הניידת של חברת Valve, כבר לא תצא השנה. בדומה לסוני ולנינטנדו, גם Valve הודיעה שבשל המחסור ברכיבים אלקטרוניים, מועד ההשקה של המכשיר המדובר נדחה לפברואר 2022.

הקונסולה, שהוכרזה ביולי השנה, מזכירה מאוד במראה שלה נינטנדו סוויץ', אך מריצה משחקי מחשב שהורדו מ-Steam, ומכאן מגיע שמה. היא מוצעת להזמנה מוקדמת (הפתוחה לבעלי חשבון Steam בלבד) בשלוש גרסאות, שההבדלים ביניהן הם נפח הדיסק הקשיח (64 ג'יגה, 256 ג'יגה ו-512 ג'יגה)ד והאקססוריז שמגיעים עם הגרסאות היקרות יותר, שמחירן 400, 529 ו-694 דולר בהתאמה.

 

עיכוב ביציאה 3

לא רק ה-Steam Deck מתעכבת ומפספסת את מועד ההשקה המיועד שלה. גם ה-Playdate, קונסולה ניידת נוספת ומסקרנת מאוד, לא תעלה על המדפים השנה ותצא רק ב-2022.

מתי בדיוק? חברת Panic, המפתחת של הקונסולה, לא נקבה בתאריך, אך הסבירה כי הדחייה נובעת מבעיה "קריטית" שהתגלתה בסוללה של המכשיר, וכעת היא מחליפה את כל הסוללות הקיימות בסוללות משופרות מספק אחר.

 

משחקי התפוח

כשבוע לאחר שהמשחקים של נטפליקס הושקו על מכשירי אנדרואיד, הם מגיעים סוף סוף גם למערכת ה-iOS של אפל, כך שבעלי האייפונים יכולים להירגע.

כמו כן, בפעם האחרונה שבדקנו התרחב היצע הגיימינג של נטפליקס לשישה כותרים: משחק הבאולינג Bowling Ballers הצטרף לחמשת משחקי ההשקה, ובנוסף דווח כיHextech Mayhem, ספינאוף ארקיידי קליל ל-League of Legends, שייצא למחשב ולסוויץ' ב-16 בנובמבר, יגיע לפלטפורמה הסלולרית של נטפליקס במועד מאוחר יותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר