גוגל משיקה את Gemini 3: מודל ה-AI המתקדם ביותר שלה

המודל החדש משולב מהיום באפליקציית Gemini ובמנוע החיפוש • משתמשי Ultra בארה"ב יקבלו גישה לסוכן ניסיוני שמבצע משימות מורכבות • החברה מדווחת על 2 מיליארד משתמשים חודשיים ב-AI Overviews ו-650 מיליון באפליקציה

ג'מיני 3. צילום: גוגל

גוגל הכריזה היום (שלישי) על השקת Gemini 3, המודל המתקדם ביותר שלה עד כה. המודל החדש, שמשולב החל מהיום באפליקציית Gemini ובמנוע החיפוש של גוגל, מציע יכולות משופרות בהבנה של תוכן מסוגים שונים - טקסט, תמונות וסרטונים - ויכולת מתקדמת ליצירת סוכני תוכנה אוטונומיים.

גוגל משיקה את ג'מיני 3 | גוגל

לפי הבלוג הרשמי של גוגל, Gemini 3 הוא "המודל הכי טוב בעולם להבנה מולטי-מודאלית" - כלומר, יכולת לעבד ולהבין מידע ממקורות שונים במקביל. המודל גם מציע תשובות עם הדמיות אינטראקטיביות ומבוסס על "הסקה לוגית מתקדמת", מנגנון שמאפשר למודל לבצע חשיבה מורכבת יותר לפני מתן תשובה.

שיפורים באפליקציה ובחיפוש

לדברי החברה, המשתמשים באפליקציית Gemini יזכו לתשובות תמציתיות ומעוצבות טוב יותר, יחד עם יכולת משופרת לפיתוח אפליקציות באמצעות לשונית חדשה בשם Canvas. האפליקציה עברה גם שדרוג עיצובי, עם ממשק מודרני יותר ותיקייה חדשה בשם "הפריטים שלי" שמרכזת את כל התמונות, הסרטונים והדוחות שהמשתמש יצר.

בנוסף, גוגל הוסיפה פיצ'רים ניסיוניים חדשים כמו "פריסה חזותית" שיוצרת תצוגות ויזואליות למידע מורכב - למשל, תכנון חופשה סוף שבוע ברומא - ו"תצוגה דינמית" שמציגה מידע בפורמט של אתר מיני עם יכולות גלילה והקלקה.

יפה יותר, יעיל יותר, צילום: גוגל

המודל ישדרג את "מצב AI" בחיפוש ויספק תשובות מורכבות יותר עם אלמנטים ויזואליים כמו תמונות וטבלאות. לדוגמה, המערכת תוכל ליצור מחשבון משכנתא אינטראקטיבי ישירות בתוצאות החיפוש.

סוכן אוטונומי למשתמשי פרימיום

אחד החידושים המרכזיים הוא סוכן Gemini ניסיוני, שיהיה זמין למשתמשי Ultra בארה"ב. הסוכן מסוגל לפרק בקשות מורכבות ולבצע פעולות אוטומטיות כמו רכישת כרטיס טיסה או הוספת פגישה ליומן, תוך שימוש בכלים כמו Deep Research, Canvas והאפליקציות של Google Workspace כמו Gmail ויומן Google.

חברת גוגל פרסמה את נתוני השימוש, צילום: רויטרס

המערכת גם משופרת לצורכי קניות, עם רשימות מוצרים וטבלאות השוואת מחירים ישירות מ-Shopping Graph של גוגל, שכולל למעלה מ-50 מיליארד כרטיסי מוצר.

נתוני השימוש

גוגל פרסמה היום גם נתונים על היקף השימוש במוצרי הבינה המלאכותית שלה: ל-AI Overviews במנוע החיפוש יש 2 מיליארד משתמשים חודשיים, לאפליקציית Gemini למעלה מ-650 מיליון משתמשים בחודש, יותר מ-70% מלקוחות הענן של גוגל משתמשים בכלי AI שלה, ו-13 מיליון מפתחים בנו מוצרים באמצעות המודלים הגנרטיביים של החברה.

המודל זמין גם למפתחים דרך AI Studio, Vertex AI ופלטפורמת הפיתוח החדשה Google Antigravity.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר