נייר עמדה ביטחוני: יש להקשיח את הרגולציה על פעילות טיק טוק בישראל

לפי ה-INSS, הצעד הכרחי בעקבות ההסתה הבלתי פוסקת בפלטפורמה כנגד ישראל והסכנות הממשיות הקיימות לחברה הישראלית • "מקבלי ההחלטות מבינים את המצב הבעייתי ואנחנו מקווים שידעו לפעול במהרה", אמר בכיר במכון

טיקטוק . צילום: אי.אף.פי

ה-Inss (מכון למחקרי ביטחון לאומי) קובע כי בעקבות ההסתה הבלתי פוסקת בפלטפורמה כנגד ישראל והסכנות הממשיות הקיימות לחברה הישראלית נוכח המשך פעילות האפליקציה, יש להקשיח את הרגולוציה על פעילות טיק טוק בישראל.

ג'סיקה אלטר על בן זוגה שככל הנראה נחטף בידי חמאס (ארכיון) // טיק טוק

במכון מסבירים למה כרגע עדיף להימנע מחסימת האפליקציה בישראל באופן מוחלט - "באיסור גורף ופומבי על שימוש בטיקטוק יתכן שגלום גם סיכון דיפלומטי מיותר מול מעצמה, שהיא שותפת סחר חשובה של ישראל". לדעתם, "שינויים מדורגים ושקטים, לעומת זאת, משמרים חופש פעולה".

מכיוון שהאפליקציה מציבה בפני ישראל אתגרים בתחומי הביטחון, הפרטיות והתודעה, הם ממליצים על מספר צעדים: גיבוש מדיניות לגופים ממשלתיים וגיבוש מדיניות שימוש בקרב עובדי מדינה, מעקב אחר חקיקה במדינות המערב, חבירה למדינות ולגופים נוספים שמחוקקים כנגד האפליקציה, הגברת השיח מול טיקטוק, וניטור והסרת תכני הסתה והדהוד טרור.

המכון מצטרף להמלצת ארצות הברית שמתכוונת לחסום את האפליקציה הסינית, אלא אם כן תעבור לידיים אחרות ולא תישאר בבעלות סין, אבל באופן מרוכך יותר. כזכור, לפני כחודשיים החליט הקונגרס האמריקאי לאשר את עצירת הפעילות של האפליקציה ברחבי ארצות הברית.

בכיר במכון אמר ל"ישראל היום":״מקבלי ההחלטות מבינים את המצב הבעייתי ואנחנו מקווים שידעו לפעול במהרה, אל מול נייר העמדה של המכון״.

ארה"ב בדרך לחסום את טיקטוק., צילום: רויטרס

הצגת נייר העמדה תתקיים באירוע שיקיים המכון בעוד כשבועיים, ובו יספר לראשונה ברק הרשקוביץ, מי שניהל את קשרי הממשל והציבור בטיק טוק ישראל, על הנעשה מאחורי הקלעים של האפליקציה. כזכור, הרשקוביץ התפטר בחודש ינואר מתפקידו על רקע התגברות הפעילות האנטישמית בפלטפורמה.

המכון למחקרי ביטחון לאומי, צילום: יוסי זליגר

כידוע, משתמשים ישראלים רבים מדווחים מאז תחילת המלחמה כי טיקטוק חוסמת להם באופן בוטה סרטונים פרו ישראלים בנימוק המופרך שהם מפרים את הנחיות הקהילה של הרשת החברתית, זאת למרות העובדה שהסרטונים ברובם המוחלט אינם מציגים קטעים קשים לצפייה, אלא דווקא חומרי הסברה, כמו בת זוג של חטוף שמדברת למצלמה, מסיבת עיתונאים, קטעים מנאומים וכו'.

הודעה מטיקטוק על חסימה של סרטונים פרו ישראלים, צילום: טיק טוק

ריקי רוטר, בעלת חברת "רוטר מדיה", טוענת בשיחה עם "ישראל היום" כי "בעוד סרטונים פרו פלשתינים בערבית מקודמים ומקבלים חשיפה מסיבית, למרות שבחלקם תיעוד קשה וגרפי - סרטני הסברה ישראלים נחסמים, כאשר במרביתם מדובר בדברים תמימים המקדמים הסברה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר