"כפי שלא ראינו אותו בעבר": צפו בתמונות החדשות והמרהיבות של היקום

תמונות שצולמו בידי טלסקופ החלל אוקלידס הצליחו לראות לפרטי פרטים "תבניות ועצמים ביקום האפל", ברמה שלא נראתה כמותה בעבר • "הצילומים יקדמו את הידע וההבנה שלנו על התפתחות היקום"

היווצרות כוכב. צילום: איי.אף.פי.

אוניברסיטת דרהאם הבריטית, הלוקחת חלק עם סוכנות החלל האירופית במשימת חקר החלל של טלסקופ החלל אוקלידס, ששוגר אל מחוץ לכדור הארץ ביולי של השנה שעברה, פרסמה היום (חמישי) תמונות חדשות ומרהיבות של החלל.

פרופסור ריצ'רד מאסי, העובד במרכז לאסטרונומיה אקסטרה-גלקטית של האוניברסיטה, אמר ל-BBC כי התמונות החדשות כוללות בתוכן תיעוד של צביר גלקסיות מרוחקות, כוכבים שמתחילים להיווצר ומיזוגים של גלקסיות. בהמשך, חוקרי האוניברסיטה ישוו בין התמונות שברשותם לתצפיות של טלסקופ החלל, במטרה לסייע להבין את המידע שנקלט בו.

צביר גלקסיות, צילום: איי.אף.פי.
היווצרות כוכב, צילום: איי.אף.פי.

לדבריו, האוקלידס היא המצלמה הרגישה ביותר שאי פעם נבנתה: "לקח 20 שנות לעצב אותה כך שהיא תשרוד סביבה כל כך קשה למשך שש שנים לפחות. כעת, התמונות החדשות מוכיחות כי יש לה את היכולת לראות לפרטי פרטים תבניות ועצמים ביקום האפל כפי שלא ראינו קודם לכן. זה בהחלט יקדם באופן משמעותי את הידע וההבנה שלנו על התפתחות היקום".

יוזף אשבכר, מנכ"ל הסוכנות, אמר: "אוקלידס נמצאת בתחילת המסע המרגש שלה למפות את מבנה היקום, והתוצאות האלו הן לא דבר פעוט בכל הנוגע למשימה כה שאפתנית ומסובכת".

היווצרות כוכב, צילום: איי.אף.פי.
צביר גלקסיות, צילום: איי.אף.פי.

שיגור טלסקופ החלל אוקלידס, בשנה שעברה // צילום: רויטרס

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר