כולם מחכים לחורף 2022: על החזרה הגנרלית של קטאר לקראת המונדיאל

פחות משנה לשריקת הפתיחה של המונדיאל בקטאר, והמדינה, המארחת בימים אלה את משחקי הגביע הערבי, נראית מזמינה מאוד • אצטדיונים מתקדמים, תחבורה ציבורית יעילה ומחירים נמוכים לתיירי הכדורגל • רועי ינקלוביץ עושה סדר

מצרים מול אלג'יר. חזרה גנרלית, צילום: אי.פי.אי

בימים אלה מתקיימת בקטאר החזרה הגנרלית לגביע העולמי בשנה הבאה, עם קיומו של טורניר הגביע הערבי בהשתתפות 16 מדינות מאסיה ומאפריקה. הנבחרות עצמן הגיעו לטורניר החורפי עם סגלים חסרים, ללא שחקנים המשחקים בליגות באירופה.

הטורניר מתאפיין בהיענות גדולה של קהל מחוץ למדינה, אך גם הקהל המקומי מגיע בהמוניו למשחקים. עד עתה, הבולט שבמשחקים הפגיש את נבחרות אלג'יר ומצרים והסתיים בתוצאה 1:1 לעיני 30 אלף צופים, רובם מצרים (בקטאר חיים היום כ־300 אלף מצרים). שתי הנבחרות גם עשויות להיפגש במשחק הגמר בעוד תשעה ימים, בדיוק שנה לפני גמר המונדיאל.

לקראת המונדיאל שיחל ב־18 בנובמבר 2022 ויסתיים בדיוק חודש אחר כך, לאוהד הישראלי מצפה חוויה יוצאת דופן. ראשית כל, ההגעה למדינה די פשוטה, בטיסה דרך איסטנבול, רבת עמון, דובאי או יעדים אחרים באזור. נכון לכתיבת שורות אלה, אין טיסה ישירה מנתב"ג לדוחא.

לאחר קניית הכרטיסים למשחקים, לכל אוהד תונפק מעין תעודת זיהוי (fan id), שמהווה תחליף לוויזה למדינה ותאפשר נסיעות חינם במטרו המקומי. כמו כן, עקב מגיפת הקורונה, כל מי שיגיע לדוחא יחויב להוריד יישומון בשם "אחתיראז" - התו הירוק הקטארי - שאותו יש להציג בכל מקום ציבורי, כולל תחבורה ציבורית, קניונים ומרכזי בילוי ואצטדיוני הכדורגל, כמובן. נכון לעתה, אין הסכמי נדידת נתונים בין חברות הסלולר הישראליות והקטאריות, כך שכל אוהד אורח יצטרך לרכוש סים מקומי עם נחיתתו בשדה התעופה חאמד בדוחא. זו הדרך היחידה להפעיל את ה"אחתיראז".

אצטדיון "אל ג'נוב". שובה עין, צילום: רויטרס

יעילות מקומית

הדובדבן שבקצפת עבור האוהדים יהיה שמונת האצטדיונים המארחים את משחקי הגביע העולמי, שרק בחמישה מהם מתנהל טורניר הגביע הערבי בימים אלה: המגרשים שבתוך תחומי דוחא הם אצטדיון "אל־תומאמא", אצטדיון "ראס עבוד", המכונה "אצטדיון 974" מכיוון שהוא מורכב מ־974 מכליות משא ויפורק בתום המונדיאל, אצטדיון "עיר החינוך", אצטדיון "אל־בית" ואצטדיון "אל־חליפה". בתוך דוחא ההתניידות בין האצטדיונים נוחה, גם בגלל המרחק הקצר ביניהם וגם בזכות המטרו היעיל שמתנייע ללא נהג, הרכבת הקלה שהשלמת תוואי הנסיעה שלה קרובה לסיום, והיא צפויה לצאת בכל שתי דקות בסיום המשחקים, והשאטלים שישלימו את ההגעה לפתח כל אצטדיון. לאוהדים יהיה קל לנוע ולראות שני משחקים ביום, המקסימום המותר, כולל משחקים שיתחילו ב־10:30 בבוקר.

כ־15 ק"מ מחוץ לדוחא עומד אצטדיון "לוסאיל", שבנייתו טרם הושלמה והוא צפוי לארח את גמר המונדיאל ב־18 בדצמבר 2022. שני האצטדיונים שמשלימים את הרשימה הם "אל־חור", כ־50 ק"מ מדוחא, והאצטדיון הדרומי ביותר, "אל־ג'נוב" בעיר ווקרא. בתקופה זו של השנה הטמפרטורות בקטאר נעות סביב 30 מעלות במהלך היום וסביב 19 בלילה, וכדי להקל על הצופים תופעל מערכת אוורור מתקדמת בכל אחד מהאצטדיונים.

גן עדן של קניות

למי שיגיע למונדיאל בשנה הבאה מישראל, המחירים צפויים להיות נמוכים. ערך המטבע המקומי, הריאל, הוא נכון להיום פחות מזה של השקל (89 אגורות). המדינה המארחת היא גן עדן של קניות, עם קניונים רבים, כולל MALL OF QATAR, הנמצא בסמוך למגרשה הביתי של קבוצת אל־ראיין, אצטדיון "אחמד בן עלי". השפה השלטת במקום היא אנגלית, ורוב נותני השירות מגיעים מחצי האי ההודי או מאפריקה. מתוך 2.8 מיליון תושבי קטאר, רק כ־315 אלף הם קטארים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

הכותב הוא שליח אתר "ישראל ספורט" למשחקי הגביע הערבי בקטאר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר