"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

היום
שיתוף כתבה
תשובה לקרוב משפחה
הכל מתחיל ונגמר בלהכיר אחד את השני באמת • עדינות הנפש והמחויבות לאחדות ישראל, שמשפחות דתיות כמו משפחת יניב חושפות בפנינו ברגעיהן הקשים ביותר, הן בעיניי "המגן האחרון מפני מדינת הלכה" הרבה יותר מאשר בג"ץ
הפגנות נגד הרפורמה המשפטית (ארכיון) | צילום: אורן בן חקון

תשובה לקרוב משפחה

הכל מתחיל ונגמר בלהכיר אחד את השני באמת • עדינות הנפש והמחויבות לאחדות ישראל, שמשפחות דתיות כמו משפחת יניב חושפות בפנינו ברגעיהן הקשים ביותר, הן בעיניי "המגן האחרון מפני מדינת הלכה" הרבה יותר מאשר בג"ץ

אריאל הורוביץ
, עודכן
0

Your browser doesn’t support HTML5 audio

הקריאה קורעת הלב של אסתי יניב לאחדותמעל לקברי בניה הלל ויגל, זכרם לברכה - היא קריאת השכמה לכולנו.

כדי לנסות לקדם ולו במעט את האחדות הזאת, אני מבקש להביא כאן דווקא את הקרע: מצד אחד - את הדברים הנוקבים שכתב לי קרוב משפחה יקר שלי, שמתנגד לרפורמה המשפטית; ומהצד השני - את תשובתי להם. כך כתב לי הקרוב מדם ליבו:

"האנשים בסביבתי חרדים באופן אותנטי לחלוטין לקיום שלהם ושל ילדיהם במדינה הזאת. אנחנו לא סתם מבואסים מתוצאות הבחירות, אלא ממש מפחדים שהמגן האחרון שנשאר מפני מדינת הלכה - מדינת עולם שלישי שהולכת וקמה פה ממש מול העיניים שלנו - מתמוטט".

הכל מתחיל ונגמר בלהכיר אחד את השני באמת. עדינות הנפש והמחויבות לאחדות ישראל, שמשפחות דתיות כמו משפחת יניב חושפות בפנינו ברגעיהן הקשים ביותר, הן בעיניי "המגן האחרון מפני מדינת הלכה" הרבה יותר מאשר בג"ץ. ביום שבו, חלילה, יהיה כאן רוב של יהודים שירצו לכונן מדינת הלכה - שום בג"ץ לא יעזור. העניין הוא שאנחנו רחוקים משם מאוד, עד כדי כך שהחשש הזה הוא בעיניי בגדר פרנויה. אלא שקרוב המשפחה שלי הוא בחור מאוד רציונלי, וממש לא פרנואיד.

אז איך הוא לא רואה? איך הוא לא רואה שרוב העם - שמאל וימין כאחד, וגם דתיים סרוגים, מסורתיים וחילונים - הוא ציבור עצום של ציונים אוהבי מדינתם, שלא מוכנים לאפשר לה להפוך להיות לא דמוקרטית? הרי הרוב העצום הזה, לפחות שני שלישים מהכנסת, הוא המגן היעיל ביותר נגד מדינת הלכה או מדינת עולם שלישי.

ממשלת הימין קמה בעיקר מכוח קולם של מצביעים שיש להם בסיס משותף רחב מאוד עם השמאל־מרכז: נכון, הם לא רוצים לראות ביו"ש מדינה פלשתינית שתהפוך בעיניהם את כל הארץ לסוג של "עוטף עזה"; נכון, הם רוצים לראות בג"ץ מגוון ומאוזן יותר ואקטיביסטי פחות, חינוך ממלכתי שלא מתנכר לגמרי ליהדות, ומח"ש עצמאית שתוכל לבקר גם את הפרקליטות - אבל זהו. זה עיקר ההבדלים בינינו. בכל הנוגע לזכויות הפרט, ובכלל זכויותיהם של מיעוטים שרוצים להשתלב במדינה, זכויות להט"בים, חופש הביטוי, הגינוי המוחלט של לקיחת החוק לידיים ושאר הדברים שהופכים אותנו לדמוקרטיה מתוקנת - רוב אחיך בימין הם השכפ"ץ שלך, ואתה השכפ"ץ שלהם.

אז מאיפה הפחד? בעיניי, הדמוניזציה השיטתית שעבר בנימין נתניהו צבעה את כולנו. בעיני רבים בשמאל, אנחנו בימין כבר לא בני אדם ששותפים לערכים הציוניים והדמוקרטיים. אנחנו כבר לא טייסים, מילואימניקים, שריונרים, הייטקיסטים ואנשי תרבות לצד אחינו בשמאל - אנחנו רק "ביביסטים". כשאתה לא רואה את אחיך ושותפך ככזה, אתה באמת נחלש. אתה רואה צל הרים כהרים. הפחד בשמאל הוא אותנטי, אבל הוא נובע מוויתור טרגי ובלתי מחויב המציאות עלינו, כאחים לדרך.

"המגן האחרון" של כולנו, בעיקר בימים הקשים האלה, הוא קודם כל, כפי שביקשה מאיתנו אסתי יניב - לזכור שאנחנו עם אחד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...