"התרחיש הגרוע ביותר": כך התמודד ממשל ביידן עם התקיפה האיראנית על ישראל

ה"וול סטריט ג'ורנל" פרסם עדויות של בכירים בפנטגון ובממשל מהניסיון האמריקני למנוע הסלמה בין ירושלים וטהרן • בוושינגטון העריכו כי יצליחו להתמודד עם פחות מ-50 טילים בליסטיים, אך הופתעו לטובה מהיכולות הישראליות

חדר המצב של הנשיא ביידן במהלך התקיפה האיראנית. צילום: דוברות הבית הלבן

חדר מלחמה: העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" פרסם היום (ראשון) תיאור מפורט של רגעי המתח בתוך חדר המצב של הנשיא ביידן וצוותו, בשעה שאיראן שיגרה את אחת ממתקפות הטילים הבליסטיים והמל"טים הגדולות בהיסטוריה. 

על פי העיתון, המתקפה האיראנית התבררה, מבחינת היקפה, כתרחיש הקיצוני ביותר שהעריכו מומחי הביון של ה-CIA וכמות הטילים הבליסטיים ששיגרה טהרן הפתיעה את האמריקנים.

תיעוד איראני: שיגור מל"טים במהלך התקיפה נגד ישראל // צילום: X

בדיווח נחשף כי וושינגטון העריכה כי מערכות ההגנה האווירית של ישראל והקואליציה הבינלאומית שהוקמה על מנת להגן עליה, יכולות להתמודד עם בערך 50 טילים בליסטיים באותו זמן, אך בפועל נורו יותר ממאה כשרובם המוחץ יורט על ידי מערכות הגנה שונות. 

העיתון טען כי רוב הטילים הבליסטיים ששוגרו יורטו על ידי מערכת החץ הישראלית בעוד שמשחתות אמריקניות הצליחו להפיל כמה נוספים. טיל בליסטי אחד הופל על ידי סוללת פטריוט אמריקנית המוצבת סמוך לעיר ארביל, בירת החבל הכורדי בצפון עיראק. 

מקורות בממשל סיפרו לעיתון כי בוושינגטון חששו שתגובה מיידית ועוצמתית של ישראל תביא לתגובה איראנית ותתחיל מחול של הסלמה אזורית חמורה. בבית הלבן נשמו לרווחה כשהבינו כי בישראל מתכננים תגובה מוגבלת, וארצות הברית קיבלה התרעה מראש על הכוונה בישראל להכות באיראן. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר