"מתנהגים כמו נאצים": אחת הכנסיות הגדולות בארה"ב מתכננת גינוי חריף לישראל

הכנסייה הפרסביטריאנית של ארצות הברית צפוי להצביע על החלטה עקרונית שמשווה את המדינה היהודית לנאצים וטוענת כי היא מבצעת "הפרדה גזעית שיטתית" • ארגונים נוצריים מפעילים לחץ על הארגון הדתי שלא לקבל את ההחלטה

כנסייה פרסביטריאנית בארצות הברית, צילום: ויקיפדיה

סערה בארצות הברית: הכנסייה הגדולה ביותר בזרם הפרסביטריאני של הנצרות הפרוטסטנטית צפויה להצביע ביום שלישי הקרוב על החלטה שמגנה את ישראל ומשווה אותה לגרמניה הנאצית, כך דיווחו כלי תקשורת בארצות הברית.

הכנסייה הפרסביטריאנית של ארצות הברית, הגוף הגדול ביותר של הזרם המונה קרוב לשלושה מיליון מאמינים ברחבי ארצות הברית, פרסמה הצהרה שתעלה לדיון בכינוס קרוב של הארגון בעיר לואיוויל שבמדינת קנטקי.

על פי הצעת ההחלטה ישראל "נוהגת בפלשתינים במשטר נאצי וגונבת מים מהפלשתינים לצרכי ההתנחלויות שהיא בונה בשטח. היא נוהגת בשיטה של אפרטהייד ומונעת מהפלשתינים את זכויות האזרח שלהם.  היא מחלקת את האוכלוסייה לפי קווים גזעיים ויוצרת שמורות וגטאות עבור פלשתינים".

הפגנות BDS, צילום: Getty Images

יתרה מכך, ההחלטה עושה שימוש בשואה על מנת להצדיק חרם על ישראל. "אסור לנו להשתיק את הביקורת שלנו על ישראל בגלל ההיסטוריה של השואה הנאצית והשתיקה של ארגונים נוצריים רבים אז. גם הנוצרים נשבעו שלא לשתוק יותר כשממשלות מחוקקות חוקים שמפרידות בין קבוצות אוכלוסיה על רקע אתני ונוהגת בשיטות של דיכוי, השתקה והפרה של זכויות אדם".

ארגון "ליגת פילוס", קבוצה נוצרית המתנגדת לאנטישמיות ותנועת החרם נגד ישראל, מסר לאתר החדשות השמרני "ווישנגטון פרי ביקון" כי בארגון מפעילים לחץ על חברי הכנסייה להתנגד להצעת ההחלטה. "ההחלטה מקדמת עמדות של אנשים שהתבטאו באופן אנטישמי בעבר ותוקפת את המקום היחיד בעולם בו היהודים חופשיים להתבטא כאומה, לצד מחיקת המורשת וההיסטוריה שלהם", כתב הארגון הנוצרי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר