יותר מ-200 הרוגים באיראן לאחר שני פיצוצים ליד בית הקברות שבו טמון קאסם סולימאני

אלפים הגיעו למקום כדי לציין את יום השנה הרביעי למותו של מפקד כח קודס של משמרות המהפכה • דקות לאחר הפיצוץ הראשון נשמע במקום פיצוץ שני • במשמרות המהפכה מאשימים: "ישראל וארצות הברית אחראיות - בעקיפין" • נסיבות האירוע טרם ידועות • דיווח: שתי מזוודות עמוסות פצצות פוצצו בשלט רחוק

פיצוץ בסמוך לקברו של סולימאני, ביום השנה למותו . צילום: רשתות איראניות

שני פיצוצי ענק ארעו היום (רביעי) בבית הקברות במחוז קרמאן, שם טמון מנהיג כח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני. ביום השנה הרביעי למותו של סולימאני, בעת שאלפים הגיעו לטקס לזכרו בבית הקברות, שני פיצוצים עזים שנשמעו במקום הובילו, נכון לעכשיו, ליותר מ-200 הרוגים ומאות פצועים. גורמים רשמיים באיראן הודיעו כי מדובר באירוע טרור. 

על פי דיווח בבלומברג, ההערכה בארה"ב היא שישראל אינה מעורבת בפיצוץ. נכון לעכשיו, הכתובת לעומדים מאחורי הפיצוץ, על פי האמריקנים, הוא דאע"ש או ארגון אחר המקושר אליו. עם זאת, בכיר במשמרות המהפיכה טוען הערב כי ישראל וארצות הברית "אפשרו לזה לקרות", משמע, אחראיות בעקיפין. 

מחלקת המדינה האמריקנית הגיבה לראשונה על הפיצוצים שאירעו היום באיראן והובילו ליותר מ-200 הרוגים: "ארצות הברית לא הייתה מעורבת באירועים בשום צורה, ואין לנו סיבה להאמין שישראל הייתה מעורבת בזה". עוד הוסיפו: "ארצות הברית עדיין מודאגת מהאפשרות שהעימות בעזה יתפשט לזירות נוספות".

קאסם סולימאני. עשרות הרוגים בשני פיצוצים מסתוריים בטקס בבית העלמין ביום השנה הרביעי למותו, צילום: אי.פי

סוכנות הידיעות "תסנים" של משמרות המהפכה מדווחת כי שתי מזוודות עמוסות פצצות פוצצו ככל הנראה באמצעות שלט רחוק בכניסה לבית הקברות.

נשיא איראן איברהים ראיסי הצהיר כי הנקמה כלפי מי שעומד מאחורי מתקפת הטרור תהיה בלתי נמנעת. שר הפנים האיראני אומר כי הפיצוץ במחוז קרמאן הוא "מזימה חדשה שכוחותינו יגיבו עליה בהקדם ובאופן מכריע". לאור האירועים, במדינה הכריזו על יום אבל לאומי שיצוין מחר (חמישי). 

לפי הדיווחים, הפיצוץ אירע במהלך צעדה שנערכה בקרמאן לציון מותו של סולימאני. כוחות הצלה הוזעקו לאזור ולאחר מכן נשמע פיצוץ שני באותה הזירה.

פיצוץ בסמוך לקברו של סולימאני, ביום השנה למותו // רשתות איראניות

דיווח איראני: כך נראה תצלום לוויין של זירת הפיגוע והמרחק בין שני פיצוצי המטענים, צילום: ללא

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר