גרמניה: פעילת הסביבה גרטה טונברג הייתה "בסכנת מיידית" - ונלקחה בידי המשטרה

טונברג "רצה לעבר פתח של מכרה פחם ונאלצנו לעכב אותה", כך מסרו הרשויות בגרמניה • מאות הפעילים מנסים כבר כמה ימים לחסום בגופם את הבולדוזרים שהורסים את הכפר הסמוך כחלק מתכנית הרחבה של המכרה

פעילת האקלים השבדית גרטה טונברג בעת שנלקחה על-ידי שוטרים בגרמניה, צילום: AP/ Federico Gambarini/dpa

הפעילה השבדית הסביבתית גרטה טונברג עוכבה על-ידי שוטרים בגרמניה היום (שלישי) בעת שהשתתפה בהפגנה יחד עם מאות נוספים. הסיבה: הם הפגינו נגד הריסה של הכפר Luetzerath במערב המדינה, שנועדה לאפשר את הרחבת מכרה הפחם הסמוך. 

בתמונות נראית טונברג נלקחת בכוח מהאזור, לאחר שהמפגינים סירבו להתרחק מפתח המכרה, שלטענת המשטרה היה עשוי להסתיים באסון.

דובר מטעם המשטרה מסר כי עדיין לא ברור מה יעלה בגורלה של טונברג, אך נראה כי היא עשויה להימצא במעצר באופן רשמי ואף נלקחה ברכב משטרתי.

"טונברג הייתה בין המפגינים ששעטו לפתח המכרה והיא עוכבה עימם כי הם היו בסכנה מיידית", השוטרים מסרו". חלק מהמפגינים לא שיתפו פעולה ואף קפצו לתוך המכרה ואחרים התבצרו על עצים ובמחילות. 

מפגינים בגרמניה מוחים על הרחבת מכרה פחם במערב המדינה והרס הכפר Luetzerath, צילום: Sean Gallup/Getty Images

ההפגנות נמשכות למעשה כבר כמה ימים, והמפגינים מקווים שיצליחו בגופם לחסום את הבולדוזרים שכבר החלו במלאכת ההריסה של הכפר, שכבר פונה מתושביו. 

המכרה נשלט על ידי תאגיד האנרגיה RWE. המפגינים טוענים שאין עילה מוצדקת להרס יישוב שלם וכי הדבר נובע מאינטרסים כלכליים שנועדו לשרת לכאורה רק את בעלי ההון. הריסת הכפר היא חלק מהסכם בין המדינה לבין התאגיד, שהבטיח לשמור על חמישה כפרים בתמורה להריסת שניים אחרים. כבר כמעט שנתיים שפעילים מנסים להתבצר במבנים הנטושים. 

"גרמניה היא בן המזהמות הגדולות ביותר, וצריכה לתת את הדין על כך", מסרה טונברג ביום שבת. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר