סערת סרטון ההמרדה - בן גביר נגד הרמטכ"ל: "המדיניות שלך מפלה - מדוע לא חקרתם טייסים סרבנים?"

השר לביטחון לאומי יוצא להגנת לוחם המילואים שחשוד בהסתה למרי • במכתב ששיגר לרמטכ"ל הרצי הלוי, הוא כותב: "לאור הודעתו התקיפה של דובר צה"ל ופעולת החקירה המהירה של מצ"ח לאיתור הלוחם, אבקש לקבל הבהרות על המקרה בו משרתי מילואים הצהירו כי יסרבו לשרת, במידה והכנסת תחוקק חוקים שאינם לרוחם"

בן גביר והרצי הלוי. צילום: אורן בן חקון/ דובר צה"ל

סערת סרטון ההמרדה של לוחם המילואים מעסיקה את המערכת הביטחונית והפוליטית. מי שנעמד לצידו של הלוחם שנחקר היום (ראשון) במצ"ח וחשוד בהסתה למרי, אי ציות לפקודות והתנהגות בלתי הולמת הוא השר בן גביר.

"לא נקשיב לשר הביטחון ולא לרמטכ"ל": סרטון ההמרדה ששיתף יאיר נתניהו// השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

השר לביטחון לאומי שיגר מכתב לרמטכ"ל, בו הוא מאשים: "עושה הרושם שתחת פיקודך, צה"ל נוקט במדיניות מפלה – כאשר כנגד צד אחד של משרתי מילואים ננקטת מדיניות אכיפה נוקשה ובלתי מתפשרת, וכנגד הצד המתנה תקיפה באיראן בחקיקה של הכנסת, מדיניות של העלמת עין".

המכתב שוגר לרמטכ"ל הרצי הלוי ובנוסף גם לשר הביטחון, יואב גלנט, ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, לפרקליטה הצבאית הראשית יפעת תומר-ירושלמי, לראש אגף כוח אדם, אלוף יניב עשור, ולקצין משטרה צבאית ראשי, תת-אלוף אביחי מיבר.

במכתבו, התייחס לסרטון שפורסם אמש ברשתות החברתיות, של לוחם המילואים שהצהיר כי הוא ומשרתי מילואים נוספים יסרבו להעביר את מפתחות השליטה בעזה לידי הרשות הפלסטינית, בהתאם לעמדתו של שר הביטחון גלנט, ולהודעת דובר צה"ל שפורסמה בעקבות הסרטון, בה נמסר כי התנהגות הלוחם בסרטון מעלה חשד לעבירה פלילית וכי הפרקליטה הצבאית הראשית הורתה על פתיחה חקירת מצ"ח בנושא.

בן גביר דורש הבהרות: למה הטייסים לא נחקרו?

השר בן גביר כותב לרמטכ"ל כי "לאור הודעתו התקיפה של דובר צה"ל ופעולת החקירה המהירה של מצ"ח לאיתור הלוחם, אבקש לקבל הבהרות, כפי שיפורטו בסעיף הבא, אודות מקרה דומה שאירע מוקדם יותר בשנה שעברה, בו משרתי מילואים הצהירו כי יסרבו להתייצב לשירות מילואים, במידה והכנסת תחוקק חוקים שאינם לרוחם".

גלנט התייחס ל"סרטון ההמרדה": "בצה"ל יש סמכות אחת בלבד - המפקד"// שחר יורמן

המקרה אותו מביא בן גביר הוא בכתבה אליה התראיינו טייסים במילואים בטשטוש פנים, בה התבטאו חלק מהטייסים, כי במידה ויחוקקו חוקי הרפורמה המשפטית: "פושט מדים", "מפסיק לשרת", "לא תעצרו – לא תהיה תקיפה באיראן".

בן גביר כותב: "אודות המקרה הנ"ל, אבקש לקבל את ההבהרות הבאות:
א. מדוע לא נפתחה חקירת מצ"ח בחשד לעבירה פלילית בהוראת הפרקליטה הצבאית הראשית?
ב. מדוע לא בוצעו פעולות חקירה לאיתור המשתתפים בכתבה, שזהותם טושטשה – כפי שבוצו במקרה שאירע אמש?
ג. מדוע לא הנחה הרמטכ"ל על קיום שיח פיקודי?"

השר בן גביר. עומד לצידו של לוחם המילואים, צילום: צילום מסך

השר בן גביר מדגיש בפני הרמטכ"ל כי הוא מתנגד בתוקף לכל גילוי של סרבנות וכי הוא סבור שיש לפעול בחומרה נגדה בכל מקרה, אך מציין כי "אכיפה בררנית בקרב משרתי צה"ל היא פשע, חמורה שבעתיים בהיותה מייצרת איפה ואיפה, ופוליטיזציה של צה"ל. למרבה הצער, עושה הרושם שתחת פיקודך, צה"ל נוקט במדיניות מפלה – כאשר כנגד צד אחד של משרתי מילואים ננקטת מדיניות אכיפה נוקשה ובלתי מתפשרת, וכנגד הצד המתנה תקיפה באיראן בחקיקה של הכנסת, מדיניות של העלמת עין".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר