קראדי מזהיר את נתניהו: "המשמר הלאומי בידי בן גביר - סכנת הפיכה"

המפכ"ל לשעבר התארח באירוע שבתרבות בעמק חפר והתייחס למיזם של השר לביטחון לאומי: "החלטה מיותרת, עדיף להקצות את השוטרים למשמר הגבול" • בדבריו קרא לרה"מ להשאיר את הגוף החדש כפוף למפכ"ל: "צריך ללמוד היסטוריה ולראות מה קרה במדינות שבהן לפוליטיקאי היה כוח חמוש משלו" • האלוף במיל' דנגוט: "פיטורי גלנט - זעזוע עצום ופגיעה בביטחון"

"הקמת המשמר הלאומי מיותרת". המפכ"ל קראדי בשבתרבות בעמק חפר, צילום: מרב לוי

המפכ"ל לשעבר רנ"צ (בדימוס) משה קראדי התארח הבוקר (שבת) בשבתרבות במועצה האזורית עמק חפר. על רקע הפרסומים על הקמת המשמר הלאומי, קראדי תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "אני מוטרד מגורל המשטרה. בן גביר הוא סכנה מוחשית למדינה וצריך להרחיק אותו כמה שיותר מהר מתפקידו. בסופו של דבר הוא חותר לממש את האידיאולוגיה האמיתית שלו – גזענות ועליונות יהודית".

על הקמת המשמר הלאומי אמר קראדי: "הקמת המשמר הלאומי מיותרת. עדיף להקצות את השוטרים למשמר הגבול. אבל מרגע שהוחלט להקים את המשמר הלאומי הוא צריך להיות כפוף אך ורק למפכ"ל. אסור לתת לדמות פוליטית כלשהי כוח חמוש בעל סמכויות שבאמצעותו הוא יוכל לממש את האיומים שלו".

"הבחירה הטובה ביותר כשר הביטחון". דנגוט על גלנט, צילום: אורן בן חקון
"אם הצבא יהרס זה יהיה נזק בלתי הפיך". האלוף (במיל') דנגוט באירוע הבוקר, צילום: מרב לוי

דנגוט: "הסרבנות היא קו אדום"

אלוף (מיל') איתן דנגוט, לשעבר מתאם הפעולות בשטחים, אמר: "מבחינתי הסרבנות היא קו אדום. אם הצבא יהרס זה יהיה נזק בלתי הפיך. מאוד כעסתי כשנתניהו פיטר את גלנט. אני מכיר אותו באופן אישי ובעיתוי הנוכחי הוא הבחירה הטובה ביותר כשר הביטחון. זו פגיעה וזעזוע עצום לביטחון".

קראדי הוסיף כי בן גביר עלול לתפוס את השלטון בעזרת המשמר הלאומי. "נתניהו צריך ללמוד היסטוריה ולראות מה קרה במדינות שבהן לפוליטיקאי היה כוח חמוש משלו. המרחק בין זה לבין העובדה שהוא ישתלט לך על לשכת ראש הממשלה ויבצע הפיכה, הוא קרוב מאוד. לכן הייתי מציע לראש הממשלה להיזהר ולא להפקיד בידי בן גביר כוח כלשהו, כי הוא יעשה בזה שימוש נגדו ביום מן הימים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר