בעקבות תחקיר "שישבת": מנהלת סמינר מעלות בירושלים הודיעה על סיום עבודתה

צביה רוטנברג, שנטען כי פגעה מינית בחמש נשים, הודיעה כי היא פורשת מהסמינר • ביה"ד של הרב אליהו זימן אותה אליו אך רוטנברג לא הופיעה ואף לא הביעה נכונות לבוא • ראש ישיבת "יד אהרון": "חלק מהנפגעות נמצאות בסכנה לאבד עצמן לדעת"

צביה רוטנברג. לאורך הקריירה היתה אחראית ישירות על יותר מ-2,000 תלמידות, צילום ארכיון: אורן בן חקון

התפתחויות בפרשיית צביה רוטנברג, מנהלת התיכון בסמינר "מעלות" שבשכונת רמת שלמה, ירושלים: חודש וחצי מאז פרסום התחקיר המקיף במוסף "שיששבת" של "ישראל היום", שבו נחשפו חמש נשים שהעידו כי רוטנברג פגעה בהן מינית, הודיעה היום (שני) רוטנברג כי היא פורשת מעבודתה בסמינר. כך על פי עורך דינה מוטי רגב.

חלק מהעדויות ועדויות נוספות הגיעו לפני כחודש לבית הדין של הרב שמואל אליהו, ואתמול זימן הרכב ביה"ד - הרבנים שמואל אליהו, מנחם מנדל שפרן וראובן נקאר - את רוטנברג כדי שתטען את דבריה בפניו. לאחר שרוטנברג לא הופיעה ואף לא הביעה נכונות לבוא, הודיע ביה"ד כי הוא נותן לה הזדמנות חוזרת לבוא ולהציג את הצד שלה.

עם זאת, בעקבות העיכובים הרבים בטיפול בפרשייה הוציא רבי יהושע אייכנשטיין, ראש ישיבת "יד אהרון", מכתב בירור שבו הסביר את דחיפות כתיבת דבריו תוך שציין כי לטענתו קיימת סכנה לנשים שנפגעו ממנה בעבר.

"נודע לי מאישה מקצועית שמטפלת בנפגעות וכן ממקור אחר מוסמך", כתב, "שיש בנות שנפגעו ממנהלת הסמינר גם בעבר הקרוב, ויש מהן שנמצאות בסכנה לאבד עצמן לדעת. זה שלא רוצים להודות על הפגיעות מגביר את הסכנה, ולכן אף על פי שהסמינר לא באחריותי, מכל מקום אני רואה חובה לעצמי לפרסם שהיו פגיעות".

לפני כשבועיים מחו בשערי הסמינר כמאה נשים חרדיות, חלקן עטויות מסכה מחשש להיחשף, ונשאו שלטים עם הפסוקים "לא תעמוד על דם רעך", "בית יעקב לכו ונלכה באור ה'" ו"והיה מחנך קדוש".

בעקבות ההתפתחויות האחרונות, אמרו הפעילות החרדיות שאירגנו את עצרת התפילה כי "כעת, כשהדברים מתבררים בידי רבני בית דין שאינם מוטים ואין להם קרבת משפחה לגברת הנ"ל, ולאחר שהגאון רבי יהושע אייכנשטיין שליט"א הוציא את המכתב, אנו מקוות כי תצא האמת לאור ויינקטו הצעדים הנדרשים".

לדבריהן, "בניגוד למה שהיה עד עכשיו, שרבנים ידעו ושמעו על פגיעות אך הוציאו מכתבי תמיכה על התנהלות הסמינר בפרשה, בירורם של הדברים חשוב - הן כדי למנוע פגיעות שמתרחשות כעת והן כדי להעביר מסר חינוכי ותורני ברור, שלא תהיה שום הגנה והשתקה לפוגעים ולפוגעות, ושחינוך בנינו ובנותינו מחייב התייחסות רצינית ובירור של כל מקרה וטענה.

"לא ייתכן שלצד לימוד שיעורי מוגנות, הגברת רוטנברג מוסיפה להופיע בשערי הסמינר, לחנך את בנותינו ולהוות סכנה נפשית ורוחנית לבנות שנפגעו בין על ידה ובין על ידי אחרים. רק התייחסות רצינית לטענות על פגיעות ללא השתקה וללא טיוח, רק היא תגן על דור ההמשך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר