"תשמרו עלינו": מחאה נגד המורה המתעללת מ"בית יעקב"

אחרי התחקיר ב"שישבת": מחנכות חרדיות הפגינו נגד המשך העסקתה של צביה רוטנברג • אחת המתלוננות: "היא רמסה את הערכים שלימדה בעצמה" • משרד החינוך: "נערוך בדיקה יסודית"

מחאה נגד המשך העסקתה של המחנכת צביה רוטנברג // צילום: יפעת ארליך

במסיכות על פניהן, אוחזות בשלטים "נפגעתי", "הצילו", "תאמיני לי", "תשמרו עלי",  הפגינו כ-100 נשים ונערות חרדיות בעצרת שלא נראתה כמותה בישראל.

הנשים, מרביתן בוגרות החינוך החרדי או תלמידות בפועל, מחו נגד המשך העסקתה של צביה רוטנברג כמנהלת התיכון בסמינר "מעלות" בשכונת רמת שלמה שבירושלים. המחאה יוצאת הדופן אורגנה על ידי נשים חרדיות ומשכה תשומת לב תקשורתית רחבה.

מחאה נגד המשך העסקתה של המחנכת צביה רוטנברג, צילום: נעמה שטרן

 

הפרשה נחשפה בתחקיר מקיף שפורסם במוסף "שישבת" לפני כשלושה שבועות, שבו תיארו מתלוננות פגיעה מינית מצד רוטנברג לאורך שנים שבהן חינכה כיתה ח' ב"בית יעקב בית ישראל".

הנשים קראו יחד, חלקן בבכי ממש, פרקי תהילים והחזיקו שלטים עם פסוקים כמו "והיה מחניך קדוש" ו"לא תעמוד על דם רעך". בקרב הנשים היו גם מתלוננות שהתראיינו לתחקיר "ישראל היום". השימוש במסיכות סייע להן שלא להיחשף.

"אני מרגישה שאני מתמלאת ומתחזקת מאחוות הנשים הזאת, מנשים אמיצות שבאו לתמוך בנפגעות שהן לא מכירות. נשים ונערות שהרוע נהיר להן והן רוצות רק להפיץ טוב", אמרה אחת מהן.

צביה רוטנברג (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

 

גם נפגעות מפרשות פגיעה מינית אחרות בתוך החברה החרדית השתתפו בעצרת. "אנחנו יודעות שאתם שומעים את הזעקה ולא תיתנו לה לגווע", הקריאה שרי קרויזר, ממארגנות העצרת, את דרישת הנשים: "הפוגעים יורחקו לאלתר מכל תפקיד חינוכי. לא יעלה על הדעת שחינוכן וביטחונן של בנותינו יופקרו. מוסדות בית יעקב שבהם התחנכו אמונים על שמירת הצניעות והטוהרה".

עוד אמרה: "האם ייתכן שמי שרמסה ברגל גסה את הערכים הללו תמשיך להיות מודל לחיקוי? זה אבסורד. ודאי שזו אינה דרך התורה. נביע תמיכה ואמון בכל נפגעת ונאמר לה 'את לא לבד, אנו איתך כאן'"

ממשרד החינוך נמסר: "מתייחסים לתלונות בכובד ראש ונערוך בדיקה יסודית בנושא".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר