החטופים נפגשו עם בני משפחתם לאחר 128 ימים: "התפרקנו ובכינו ביחד"

שני החטופים ששבו הלילה התאחדו עם יקיריהם • שלוש בנות משפחה שנחטפו גם הן, שבו בעסקאות חטופים קודמות • צפו בתיעוד חדש מחילוצם

פרננדו ולואיס מתאחדים עם בני משפחתם לאחר השחרור משבי חמאס // צילום: דובר צה"ל

בדמעות ובחיבוקים: פרננדו סימון מרמן (60) ולואיס הר (70), ששבו הלילה (בין ראשון לשני) לישראל בתום מבצע חילוץ הירואי של צה"ל, הובאו לבדיקות רפואיות בבית החולים שיבא, והתאחדו עם בני משפחתם - מתוכם שלוש חטופות ששוחררו בעסקת החטופים בפעימה החמישית.

 

צפו בתיעוד: הרגעים הראשונים אחרי החילוץ:

צילום: דובר צה"ל

רגע המפגש של פרננדו סימון מרמן עם בני משפחתו, צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, צה"ל פרסם תיעוד ממבצע החילוץ.

תיעוד מהאוויר: כך חולצו שני החטופים // דובר צה"ל

פרננדו סימון מרמן ולואיס הר נחטפו ב-7 באוקטובר מקיבוץ ניר יצחק, יחד עם שלוש בנות משפחה ששבו לישראל במסגרת עסקאות חטופים קודמות: בת זוגו של לואיס ואחותו של פרננדו - קלרה מרמן, אחותה - גבריאלה ליימברג, ובתה של גבריאלה - מיאה, שתמונת השחרור שלה עם הכלבה בידיה הפכה לסמל.

השניים סיפרו למשפחות כי תקשרו ביניהם בספרדית, בין היתר כדי להקטין את האפשרות ששוביהם יבינו אותם.

לואיס הר ובני משפחתו, צילום: דובר צה"ל

נטלי אפגן, בתו של לואיס, סיפרה על הרגעים הראשונים שבהם פגשה את אביה: "נתנו לו לדבר. לא רצינו להעמיס. לאט לאט. המפגש היה מרגש. אי אפשר להסביר במילים. זה היה חיבוק ללא מילים. בכי שבחיים לא הרגשנו. היה פחד אם הוא מסוגל לעמוד על הרגליים, או אם הוא מדבר וצלול. זה דברים שמאוד פחדנו מהם. לשמחתי הוא חזק, אך עדיין צריך לעבור טיפולים.

"הם היו בשבי, לא ראו אור יום, ואכלו רק אם היה אוכל. המעט שבמעט - לוף ופיתות. אבא ספר כל יום ויום. לאחותי היתה יום הולדת ב-5.2 והוא ידע שזה באותו היום. הוא מנהל חשבונות וזה מאוד עזר לו. מצד שני זה היה לו יותר קשה מיום ליום".

נטלי התייחסה לחילוץ הנועז: "זה נס. פשוט נס. אנחנו מודים לכל החיילים ועל זה שהם חיים כי זה יכול היה להיגמר אחרת. אך אנו עדיין עצובים. אנחנו מחכים ליתר החטופים. אנחנו מכירים כל משפחה ומשפחה. מצד אחד אני שמחה, ומצד שני לא אפסיק להילחם. הם לא יכולים להישאר שם אפילו יום אחד. לכל אחד מהם מגיע לחזור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר