החמישייה שנחטפה התאחדה: סיפורם של לואיס הר ופרננדו מרמן

השניים נחטפו בשבת השחורה יחד עם עם שלושה מבני משפחתם • הנשים והנערה שוחררו בנובמבר האחרון • כעת, כולם שוב יחד

משפחות הרמן והר. צילום: הפייסבוק של ניר יצחק

האיחוד של המשפחה הארגנטינאית: נחטפו יחד מהבית בניר יצחק וזכו להתאחד. סיפור שחרורם מהשבי במבצע הרואי של פרננדו מרמן ולואיס הר שנראה נלקח מתוך סרט הצליח להדהים מדינה שלמה, בדיוק כמו שחרורה של קרובת משפחתם מיאה ליימברג ששרדה בשבי עם כלבתה האהובה בלה במשך שבועות ארוכים וחזרה איתה הביתה.

מימין: לואיס הר ופרננדו הרמן, צילום: באדיבות המשפחות

ביום השבת השחורה של הטבח קלרה מרמן (63) גננת מיתולוגית מניר יצחק אירחה באותו יום שבת מספר בני משפחה, בהם אחותה ובתה (גבריאלה ומיאה ליימברג), את אחיה פרננדו מרמן. גם בן זוגה של קלרה, לואיס הר (70) היה איתם. כשהמתקפה החלה מספר בני המשפחה הסתתרו בממ"ד, המחבלים פרצו פנימה, שברו והרסו את הבית וחטפו את כל החמישה לעזה.

במהלך נובמבר האחרון, בפעימה החמישית של עסקת החטופים, שוחררו בנות המשפחה גבריאלה, מיאה וקלרה בזמן שפרננדו האח ולואיס בן הזוג נותרו בשבי חמאס. אחת התמונות הזכורות מהשחרור, כזו שהדהימה רבים הייתה חזרתה מהשבי היה של מיאה בת ה-17 יחד עם כלבתה האהובה בלה. מיאה לקחה את הכלבה יחד איתה כשנחטפה והיא היתה איתה לאורך כל השבי.

המסוק שעליו שני החטופים שחולצו, פרננדו מרמן ולואיס הר נוחת בשיבא // צילום: דובר צה"ל

עוד טרם שחרור בני המשפחה, כשהיו כולם חטופים בעזה סיפרה מעיין סיגל-קורן, בתה של קלרה: "הקשר בין אמא שלי ושני האחים שלה חזק, זה לא סתם שהם ביחד הגיעו יחד גם לעזה. אמא שלי היא האישה הכי חמה בעולם. היא גננת במקצוע שלה, שלושים שנה היא טיפלה בכל הילדים ש הקיבוץ" כאמור היו זכתבה המשפחה להתאחד מחדש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר