"עוצרים ומזדהים": המשק יעצור את פעילותו לציון 100 ימים של החטופים בשבי חמאס

את היוזמה מובילה ההסתדרות וישתתפו בה חברות רבות • גם במערכת החינוך הלימודים יפסקו • בכיכר החטופים הוקם מייצג פתוח לציבור – מנהרה באורך 30 מטרים לדימוי התנאים בהם נמצאים החטופים

הפרחת בלונים צהובים המזוהים עם החטופים (ארכיון). צילום: יוסי זליגר

מדינת ישראל תאט מחר בשעה 11:00 את המשק לאות הזדהות עם החטופים הנמקים במנהרות החמאס כבר 100 ימים. מאות חברות ענק "יעצרו" את המשק ל- 100 דקות וזאת לציון 100 ימים לשבת השחורה שבה נחטפו ילדים, נשים, מבוגרים, גברים שעדיין נמצאים בימי חמאס.

נואמים בעצרת להשבת החטופים: "מדינת ישראל לא תוכל להיות ללא החטופים והחזרתם (ארכיון) \\ צילום: שמואל בוכריס

את היוזמה "עוצרים ומזדהים" מובילה ההסתדרות וצפויים לקחת בה חלק חברות גדולות כמו חברות ביטוח, משרדי עורכי דין, מוסדות להשכלה גבוהה, מוסדות בריאות, חברות היי-טק, תאגידי מזון, רשויות מקומיות, מרכזי קניות ועוד. בהובלת מועצת התלמידים והנוער הארצית גם במערכת החינוך יפסיקו את הלימודים לטובת עיסוק בנשוא החטופים.

כשברקע הצעה קטארית משפחות החטופים דורשות מקבינט המלחמה להציב בראש סדר העדיפויות את החזרת החטופים ולאשר כל עסקה שתביא לשחרור כל החטופים כולם. ביום שישי בערב הודיעו בלשכת ראש הממשלה כי ראש המוסד דדי ברנע מוביל מהלך מול קטאר שיאפשר הכנסת תרופות לחטופים המוחזקים בידי ארגון הטרור חמאס, כחלק ממערך הסיוע ההומניטרי של ישראל לרצועה וכי מתן התרופות יתבצע כבר בימים הקרובים. לאחר מכן אמרו במשפחות החטופים כי הן דורשו הוכחה ויזואלית שהחטופים אכן מקבלים את התרופות כתנאי להעברת התמורות לעזה.

מנהרה המדמה את מנהרות חמאס בהם מוחזקים החטופים, כיכר החטופים בת"א, צילום: גדעוץ מרקוביץ

היום גם יצאה לדרך עצרת מיוחדת לציון היום ה- 100 לחטיפה, היא תמשך 24 שעות ובמסגרתה יגיעו אל כיכר החטופים בתל אביב עשרות אנשי ציבור, אנשי אקדמיה, אומנים, זמרים ועוד. לצד זה, במקום הוקם מיצג - חשיפת מנהרה באורך 30 מטרים המדמה את התנאים הקשים בהם מוחזקים החטופים כבר 100 ימים. המנהרה פתוחה לציבור הרחב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר