בישראל מאשרים: ישנן תזוזות במגעים לעסקת חטופים

על פי ההצעה, ראשי חמאס יוגלו וכלל החטופים ישוחררו, אך בשלבים • צה"ל ייסוג מרצועת עזה • השר גנץ: "פועלים בכל הערוצים על מנת לשחרר את כולם מהשבי" • ליברמן ביקר את ההחלטה להוסיף סיוע: "כניעה לחמאס"

כיכר החטופים, ארכיון. צילום: אי.פי.איי

בישראל אישרו היום (רביעי) כי ישנן "תזוזות" בכל הנוגע למגעים לעסקת החטופים, ביחס לנקודה שבה עמדו הדברים בשבוע שעבר. זאת, על רקע דיווח שפורסם אתמול בחדשות 13 כי על פי מקורות המקורבים לדוחא, הועברה הצעה קטארית חדש שהוצגה לפני ישראל והייתה עתידה לעלות בישיבת הקבינט אתמול.

על פי ההצעה, ראשי חמאס יוגלו וכלל החטופים ישוחררו, אך בשלבים. צה"ל ייסוג מרצועת עזה. יו"ר המחנה הממלכתי וחבר קבינט המלחמה, השר בני גנץ התייחס לסוגיית החטופים בהצהרתו אתמול: "הדבר הדחוף ביותר הוא השבת החטופים. יש לכך קדימות על כל מהלך בלחימה. אין ערוץ שלא עובדים בו, ואין דרך שלא צועדים בה כדי שזה יקרה".

גנץ ונתניהו (ארכיון), צילום: חיים צחלע"מ

בתוך כך, ל"ישראל היום" נודע כי ישראל צפויה לאפשר בימים הקרובים הכנסה של 400 משאיות סיוע הומניטרי לעזה, מדי יום. ל"ישראל היום" נודע כי ההבטחה להעלות עוד את מספר המשאיות ניתנה למזכיר המדינה האמריקני בלינקן, בפגישותיו בישראל אתמול. יצוין כי לפני פרוץ המלחמה, היו נכנסות לעזה 800 משאיות ביום וכיום כבר מדובר על 200 משאיות. המשמעות היא שבקרוב מספר משאיות הסיוע יעמוד על כמחצית ממה שהיה בימי שגרה.

בלינקן טען באוזני הבכירים הישראלים עימם נפגש כי מופעלים עליו ועל הממשל לחצים כבדים באשר למצב ההומניטרי בעזה, ולכן יש להגדיל את הסיוע. הוא הדגיש, כי הוא והממשל מחויבים למטרה של השמדת חמאס, אך אמר כי הגדלת הסיוע תקל על הממשל לעמוד בלחצים.

מתוך הדיון המיוחד בכנסת של השדולה למען החטופים, צילום: אורן בן חקון

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן ביקר: ״ההחלטה של ממשלת ישראל להעלות את כמות המשאיות הנושאות 'סיוע הומניטרי' לרצועת עזה ל-400 משאיות ביום היא החלטה הזויה ושערורייתית שמחזקת את מפלצות האדם מחמאס ומספקת להם אוויר לנשימה. ההחלטה המנותקת הזו, היא עוד הוכחה לכך שיכולת העמידה בלחצים של ההנהגה שלנו שואפת לאפס. בעוד 'סיוע הומניטרי' ודלקים מוזרמים מדי יום לרצועה, נציגי הצלב האדום עדיין לא ביקרו את החטופים שלנו למרות כל ההבטחות וההצהרות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר