הפרחת בלונים, חלוקת סרטים צהובים ושיחות עם משפחות החטופים: העסקים שישבתו 100 דקות למען החטופים

עסקים רבים ישבתו ביום ראשון הקרוב בשעה 11:00 כאות הזדהות ל-100 ימים בהם החטופים נמצאים בעזה • בין השאר יערכו טקסים ופעיליות הזדהות שונות • לפרטים המלאים

בלונים צהובים לאות הזדהות עם החטופים והנעדרים (ארכיון). צילום: Getty Images

עסקים רבים ישביתו ביום ראשון הקרוב את פעילותם ל-100 דקות, החל מהשעה 11:00, כמהלך הזדהות למען השבת החטופים והחטופות. חלק מהעסקים, יערכו טקסי הזדהות ופעילויות שונות. בין החברות השונות נמנות: חברות מסחריות, חברות הייטק, בנקים, חברות סלולר ועוד.

מסחר

קבוצת ביג היתה הראשונה שהודיעה על השתתפות במהלך והודיעה כי בשעה 11:00, מרכזי ביג יעצרו ל-100 דקות, להזדהות עם החטופים והחטופות - בסימן 100 ימים בשבי בעזה, ולתמיכה בבני משפחותיהם. במהלך 100 הדקות יתקיימו בכל אחד ממרכזי ביג  טקסי הזדהות ופעילויות שונות.

רשת פוקס "תסגור 900 חנויות ל-100 דקות". קבוצת פוקס., צילום: ללא

קבוצת פוקס מודיעה כי תסגור כ- 900 חנויות ביניהם: פוקס, פוקס הום, מנגו, פוטלוקר, אמריקן איגל, ללין ועוד.  גם פקטורי 54, טבע נאות ורשת נארס, יסגרו במשך 100 דקות.

חברת ENERGYM תעמיד הליכון ייעודי באולם תצוגה הראשי בהרצליה משעות הבוקר של יום ראשון כחלק מפעילות מודעות ל 100 יום לשבי. על ההליכון יילכו מאות אנשים שונים עד הגעה ל100 קמ . אז יאפסו את ההליכון ויתחילו מחדש. בפעילות יקחו חלק עובדי החברה, מאמנים ומתאמנים, ואורחים נוספים.

רשת הריהוט עצמל׳ה תעצור את פעילותה ביום ראשון הקרוב ל-100 דקות כהזדהות עם 100 ימי השבי בעזה. הפעילות תופסק בחנויות ובמשרדי המטה יתכנסו העובדים להקראת שמות החטופים.

מפעלים וחברות

חברת סודהסטרים תקיים תמיכה סולידרית ישראלית עם החטופים ומשפחותיהם, כאשר יעצרו את מהלך יום העבודה ל-100 דקות. במהלך ההשבתה יתקיימו במפעל ובמטה אירועי הזדהות, ביניהם הנפת תמונות החטופים ודגלי ישראל, חלוקת סרטים צהובים, הקראת שמות החטופים והשמעת סיפורו של עובד החברה ישראל גיא גלבוע-דלל, החטוף בעזה. בנוסף, ההנהלה תאפשר התארגנויות של עובדים אשר ירצו להגיע יחד כקבוצה לכיכר החטופים, לעצרות השונות ולכינוסים שיתקיימו ברחבי הארץ.

"יחולקו צמיד ההזדהות ותמיכה למען השבת החטופים". שופרסל., צילום: דודי ועקנין

קבוצת שופרסל תציין את היום במספר פעולות שמביעות סולידריות והזדהות, הן במטה החברה והן בסניפי הרשת שיהיו פתוחים ויפעלו כרגיל בכל רחבי הארץ. לציבור הלקוחות שיגיע לסניפים ביום ראשון בין בשעות 11:00-13:00, יחולק צמיד ההזדהות ותמיכה למען השבת החטופים עם הכיתוב "עד שכולם כאן, כולנו עדיין שם". הצמיד, פרי יוזמה של מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים, מיוצר בעיצוב תואם לצמידי הכניסה שחולקו למשתתפי "פסטיבל נובה" בערב שלפני הטבח.

בבניין מטה שופרסל בראשון לציון יוצבו עמדות לחלוקת מאות חולצות שהחברה רכשה ממטה החטופים, ועליהן מופיע הכיתוב BRING THEM HOME. כל ההכנסות יתרמו למטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים ולמאבקם.

"באתרים הלוגיסטיים ובמפעלים תתבצע עצירה מקומית לאורך היום, במהלכה יועברו תכנים שונים". שטראוס, צילום: אנצ'יו גוש- ג'יני

קבוצת שטראוס תקיים מספר פעילויות כאות הזדהות וקריאה לשחרר את החטופות והחטופים באופן מיידי, ביניהן: גפן אילן, אשתו של עובד החברה, תשתף בחזרה מהשבי של אמה קלרה, יחד עם גבריאלה, מיה והכלבה בלה, ובמאבק להחזרתם של לואיס וסימון שעדיין נמצאים בשבי החמאס. בנוסף, באתרים הלוגיסטיים ובמפעלים תתבצע עצירה מקומית לאורך היום, במהלכה יועברו תכנים שונים כגון עדויות חטופים, תפילה להחזרת החטופים ועוד. פעילויות אלה מצטרפות למהלך התרומות באפלקציית שטראוס+, במסגרתו ניתן לרכוש את מוצרי מטה המאבק של משפחות החטופים.

חברת אלקטרה מיזוג אוויר תקיים אירוע מיוחד לציון 100 ימים ללחימה הקשה. במהלך האירוע, יתאספו כלל עובדי החברה כשהם לבושים בפריט לבוש צהוב, ויניפו כמאה בלונים צהובים, מתוך קריאה לשחרור החטופים היקרים, וכאות הזדהות ותמיכה במשפחותיהם.

"כלל עובדי החברה יתאספו כאשר עליהם יהיה פריט צהוב" אלקטרה, צילום: משה שי

חברת אדמה תערוך וובינר לכלל 1,500 עובדיה בישראל בו תתקיים שיחה עם לישי לביא מירן, רעייתו של עמרי מירן, המוחזק בשבי החמאס מאז השבעה באוקטובר. בנוסף, אתרי החברה בישראל, באשדוד, נאות חובב, באר שבע ואיירפורט סיטי, ייצבעו בצהוב כהזדהות עם המאבק.

חברת תנובה מודיעה כי תשבית את מטה החברה ביום ראשון למאה דקות החל משעה 11:00 כאות הזדהות עם יום המאה ולהשבת החטופים במהרה. המפעלים, המרלוגים ומוקדי החברה יעבדו כסדרם.

חברת הצבע נירלט, שמפעלה בקיבוץ ניר עוז נשרף בשבת השחורה, תעצור את פעילותה ל-100 דקות. החברה תציין 100 ימים של כאב והמתנה לחזרתם של סשה טרופנוב, אלכס דנציג, בני משפחה של עובדי נירלט, וכל החטופים משבי חמאס בעזה.

בנקים , חברות אשראי וביטוח

בנק לאומי יאפשר לעובדיו הפסקת עבודה למשך 100 דקות והשתתפות בהתכנסות בכיכר החטופים. בנוסף יערכו טקס הזדהות מיוחד בקמפוס הבנק בלוד. בסניפי בנק הפועלים יערכו המנהלים ישיבה בשעה 11:00 סביב מייצגי הכיסא הריק ומזמינים את הלקוחות לבוא למפגש.

ישראכרט תפסיק פעילותה ביום ראשון הקרוב, למשך 100 דקות בין השעות 11:00 ל - 12:40, פרט למוקדים הטלפוניים. עובדי החברה יפריחו 136 בלונים צהובים לציון מספר החטופים שטרם חזרו הביתה. בנוסף תערוך החברה לעובדיה הרצאת זום עם נאור פקציארז, סמנכ"ל השיווק של דפוס בארי ועם דור הררי, חבר כיתת הכוננות בבארי השניים יספרו על החיים בקיבוץ לפני השביעי, על הקרב עצמו ועל החיים אחרי.

"יערכו המנהלים ישיבה בשעה 11:00 סביב מייצגי הכיסא הריק". בנק הפועלים, צילום: אביב גוטליב

בית הההשקעות אלטשולר יפסיק את פעילותו ל-100 דקות ותקיים שיחה עם שקד שכטר, עובדת החברה שתספר את סיפורה האישי כקרובת משפחת של אחת החטופות שנמצאת עדיין בשבי החמאס. בנוסף עובדי החברה יקיימו שרשרת אנושית, כשהם עונדים סרטים צהובים ויבצעו הפרחת בלונים.

בבית ההשקעות מיטב דש יאפשרו לעובדים לקחת חלק במפגש עם גיל דיקמן, בן הדוד של כרמל גת שנמצאת בשבי ואחיינית של ירדן דהאן, עובד מיטב.

בנק דיסקונט יקיים בשעה 11:00 בקמפוס המטה שלו בראשון לציון, עצרת לציון 100 ימים למלחמה והזדהות עם משפחות החטופות והחטופים. העובדים יתכנסו לעצרת מיוחדת, שם יחשפו לסיפור האישי של עובדת הבנק שקרוב משפחתה חטוף בעזה, יהיה מופע שירה ויחולקו סרטים צהובים.

חברת הביטוח AIG ישראל מאפשרת לעובדיה לצאת לעצרת ההזדהות במעמד נציגי משפחות החטופים והחטופות שתתקיים באולם מופת בפתח תקווה ובמקביל תאפשר לעובדיה להצטרף לצעדת ההזדהות המתקיימת בצומת המרכזית ברחוב הסיבים ז’בוטינסקי בפתח תקווה.
במקביל החברה תפעל במתכונת מצומצמת בלבד על מנת להמשיך לתת שירות חיוני למבוטחיה.

חברת מגדל ביטוח ופיננסים , תצטרף לשביתה בת 100 דקות ביום ראשון הקרוב.

ועד עובדי ועובדות כלל ביטוח זוכרים ומשמיעים את קולם של חטופי וחטופות ה-7 לאוקטובר. החל משעה 11 אלפי עובדי החברה התכנסנו לעצרת תמיכה בחטופים ובבני משפחותיהם.

סלולר וטלוויזיה

חברות הטלפון סלקום, דינמיקה וגולן טלקום יעצרו את פעילות המטות ומוקדי השירות למשך 100 דקות. בנוסף סלקום תעצור את השידור בערוץ הבית למשך 100 שניות החל מהשעה 10:00.

"תעלה את המודעות לנושא בהודעה מוקלטת שתושמע לפונים למוקדי שירות הלקוחות" פרטנר, צילום: קוקו

חברת YES תקיים מפגש הזדהות עם החטופים והנעדרים ויפריחו לאוויר כ-100 בלונים צהובים. בנוסף תעצור את שידורי ערוץ הבית בשעה 20:00 ל-100 שניות המטרה לעורר את המודעות לחטופים, ובמהלך כל היום שקופית עם הכיתוב: "כבר 100 ימים הלב שלנו בעזה. החזירו אותם הביתה עכשיו!".

קבוצת התקשורת פרטנר תשלב מעברונים בערוצי הסדרות והסרטים בשירות הטלוויזיה שלה. בנוסף, החברה תעלה את המודעות לנושא בהודעה מוקלטת שתושמע לפונים למוקדי שירות הלקוחות. עובדי החברה יפריחו ב-11:00 בלונים צהובים מגג מטה החברה בראש העין ויחולקו צמידים צהובים שהוכנו במיוחד.

מנהלי ועובדי בזק יפסיקו ביום ראשון את עבודתם וישתלו מאות פרחים צהובים ב-100 אדניות, שיסודרו למייצג בצורת הספרות 100 , כמניין הימים בהם החטופים בעזה. הפרחים, שנקנו ממגדלים בדרום ייתרמו לאחר מכן למטה החטופים ויוצבו בכיכר החטופים. עם רדת החשיכה בית בזק יואר בצהוב לתמיכה והזדהות.

חברת פלאפון תערוך מייצג אלומות אור צהובות המוקרנות לגובה עשרות מטרים כאות הזדהות עם החטופים המוחזקים כבר 100 ימים בשבי החמאס. אלומות האור יוצבו על גג בניין פלאפון פתח תקווה המתנשא לגובה של כ-50 מטרים, ויוכלו להבחין בהן הנוסעים בכביש 4 באזור צומת מורשה ותושבי האזור.

עובדי פלאפון יקיימו מייצג בו יעמדו בצורה המספר 100 עם מטריות צהובות והכיתוב "Bring Them Home" . זאת , כקריאה אילמת להחזרת החטופים הנמצאים כבר 100 יום בשבי החמאס בעזה ולציון 100 יום לשבעה באוקטובר.

הייטק

חברת מטא בישראל עדכנה את העובדים שמי שירצה להצטרף לשביתה יוכל לעשות זאת. חברת המובייל גיימינג הבינלאומית Playtika (פלייטיקה), תצטרף גם היא לשביתה ותחדול מפעילות עסקית לרבות בתי הקפה ומרכזי הוולנס.

מטא., צילום: רויטרס

עובדי חברת טבע יעצרו את עבודתם ויקשיבו לסיפור מאבקו של עובד טבע ממטה טבע בת"א יאיר מוזס להשבת הוריו, בני משפחה נוספים והחטופים כולם, משבי החמאס, בחזרה לישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר