ביקורת חריפה בציונות הדתית על החלטת אלוף הפיקוד לפנות את המאחז הסמוך ליישוב פני קדם

עבודות הפינוי מתרכזות בנקודות התיישבות הסמוכות ליישוב • בסביבת השר סמוטריץ' אמרו: "מצער שבבוקר כזה קשה, ובימים שבהם צה"ל עסוק במלחמה, אלוף הפיקוד, באישור שר הביטחון, מסיט כוחות לאכיפה נגד מתיישבים" • שר הביטחון הגיב בטוויטר: "אני פונה לאנשי הציבור - אם בשל קמפיין פוליטי אתם צריכים לתקוף מישהו, תקפו אותי, לא את קציני צה״ל"

פינוי מאחז ליד היישוב פני קדם בגוש עציון // ללא קרדיט

כוחות הביטחון החלו הבוקר (שלישי) בפינוי מאחז ליד היישוב פני קדם שבמזרח גוש עציון. במסגרת ההרס הוטל צו שטח צבאי סגור על כל הגזרה, כולל כביש הגישה ליישוב. תושבים שהיו בדרכם לעבודה נחסמו בידי השוטרים לזמן ממושך, והורשו להמשיך בנסיעה רק לאחר תשאול מקיף.

ההרס מתרכז בנקודות התיישבות הסמוכות ליישוב פני קדם. עד כה דווח על הרס של שישה בתים.

חייל מילואים עודכן כי ביתו נהרס על ידי המנהל האזרחי, ניסה להגיע ולפנות ציוד - אך הורחק בידי השוטרים | ללא קרדיט

אחרי כשעתיים של חסימה עבר במקום ח"כ שמחה רוטמן, תושב פני קדם, ששוחח עם השוטרים שניאותו לאפשר את מעבר התושבים בכביש.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', המשמש גם שר במשרד הביטחון, הורה לא לבצע את ההריסה, אך אלוף הפיקוד החליט להגדיר את ההריסה כארוע עם דחיפות ביטחונית מיידית, ובכך עקף את סמכותו של סמטריץ' כדי לקבל את אישורו של שר הביטחון. 

מסביבתו של סמוטריץ' נמסר: "אנו תמהים על כך שלאלוף הפיקוד לא היה דחוף לפנות את הבנייה הבלתי-חוקית של הבדואים, שהייתה באותו המקום בניגוד לחוק בשנים האחרונות, כמו גם שהוא לא פועל לעצור את הבנייה הערבית שמשתוללת בכל מזרח גוש עציון, ובכלל בכל רחבי יו"ש. מצער שבבוקר כזה קשה, ובימים שבהם צה"ל עסוק במלחמה, אלוף הפיקוד, באישור שר הביטחון, מסיט כוחות לאכיפה נגד מתיישבים".

פיוני מאז בסמוך ליישוב פני קדם שבגוש עציון, צילום: ללא קרדיט

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בתגובה להרס התיישבות בגוש עציון: "בבוקר קשה זה, כשאנו סופרים את נופלינו, כשלוחמינו בעזה והעם מאוחד, בא השר גלנט והורס התיישבות. במקום לעצור ולהרוס את ההשתלטות הבלתי חוקית הפלשתינית על המרחבים, גלנט בוחר לתקוע למתיישבים וללוחמים אצבע בעין. זהו המשך הקונספציה, והפיכת האוהב לאויב והאויב לאוהב".

שר הביטחון יואב גלנט הגיב לביקורת כלפי האלוף פוקס, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מאות מחבלים חוסלו השנה ביו״ש בדרכם לבצע פיגועים נגד אזרחי ישראל. על כל המבצעים פיקד האלוף יהודה פוקס. חלק ניכר מאלו התוקפים את האלוף פוקס, גרים במקומות שעל הגנתם הוא נלחם. אני פונה לאנשי הציבור: אם בשל קמפיין פוליטי אתם צריכים לתקוף מישהו - תקפו אותי, לא את קציני צה״ל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר