"החלטה מקוממת ומרגיזה": הנהגת שדרסה את רפאל אדנה ז"ל בן ה-4 תועמד לדין בגין הפקרה בלבד

הפרקליטות מסרה כי הנהגת לא תועמד לדין בגין הריגה בתאונה הקטלנית בנתניה • האב זעם: "מדובר בחיי אדם, איך המדינה שותקת ועוזרת לשבש חקירה?" • משטרת ישראל: "ניהלנו חקירה מקצועית, יסודית ומועצת" • מהפרקליטות נמסר: "בכוונתנו להעמיד לדין את הנהגת המעורבת בתאונה"

רפאל אדנה בן ה-4 שנהרג בתאונה בנתניה. צילום: באדיבות המשפחה

אביו של הילד רפאל אדנה, בן הארבע שנהרג בתאונת הפגע וברח בנתניה בחודש מאי השנה, יצא היום (ראשון) נגד המשטרה והפרקליטות שהודיעה לפני מספר ימים כי בכוונתה להעמיד לדין את הנהגת, קרול פסלר בת ה-70, בגין עבירת הפקרה בלבד ולא להאשים אותה בתאונה עצמה.

בת השש שנהרגה בתאונה בדרום הובאה למנוחות (ארכיון) | יניב זוהר

פסלר נהגה בתחילת בשעה 17:00 אחר הצהריים בשדרות בן גוריון בנתניה, פגעה בסבא תמיר צגאי ושני נכדיו מתן ורפאל. רפאל נפצע באורח אנוש ופונה לבית החולים ובהמשך נקבע מותו. למחרת היום איתרה המשטרה את הרכב במוסך בעת תיקון הפגיעה. תחילה עיכבה המשטרה לחקירה את פסלר ואת בתה, שכן הרכב רשום על שם הבת. בהמשך התברר, כי האם היתה לבדה ברכב בעת התאונה.

"בהתחלה בכלל סגרו לה את התיק", מספר בכאב האב זיו. "שלחו אלינו מכתב, שהתיק נסגר. ואז הכל התהפך פתאום אחרי שפורסם שהחליטו לסגור לה את התיק. זה מייאש".

"מה שעושים לנו זה משוגע"

על החלטה להגיש נגדה כתב אישום רק בגין ההפקרה אומר האב: "זו החלטה מקוממת ומרגיזה. בסופו של דבר לא מדובר באיזה עמוד בכביש, מדובר בילד. מדובר בחיי אדם. אני לא יודע איך המדינה שותקת? זה הכי הורג אותי. וגם עוזרים לה לשבש חקירה. זה כבר לא עניין רק של הפוגעת, זה כבר עניין של העדה עצמה. מה שעושים לעדה האתיופית זה משוגע. ההרגשה שלנו זה שמישהו עוזר לה שמה".

זירת התאונה הקשה בנתניה, צילום: שמואל בוכריס

מהמשטרה נמסר: "המשטרה ניהלה חקירה מקצועית, יסודית ומואצת עם קבלת הדיווח בדבר תאונת דרכים קשה בנתניה. ולראיה – בוחני התנועה הצליחו תוך 15 שעות לאתר את זהות הרכב המעורב, מיקומו ועיכוב לחקירה של בעלת הרכב ואמה – החשודה לבסוף במעורבות בתאונה".

"בעלת הרכב אינה חשודה במעורבות בתאונה, אלא אמה בלבד," הוסיפו. "הרישום של הבת כנהגת בטופס התאונה הראשוני נגזר אוטומטית מפרטי בעלות הרכב, עד לשלב בו מוצתה החקירה והתשתית עד תום כנגד האם. ממצאי החקירה הועברו בסיומה לעיון והחלטת הפרקליטות עם כלל ההשלמות הנדרשות, כמקובל".

רפאל אדנה בן ה-4 שנהרג בתאונה בנתניה, צילום: באדיבות המשפחה

מהפרקליטות נמסר כי התיק לא נסגר: "הרינו להבהיר כי בכוונתנו להעמיד לדין בעבירת הפקרה את הנהגת שהייתה מעורבת בתאונת הפגע וברח בה נהרג רפאל אדנה ז״ל בן הארבע בנתניה, בכפוף לשימוע שייערך לה".

"בנוסף הוחלט על סגירת התיק כנגד החשודה שלא נהגה ברכב," אמרו. "יובהר כי התיק לא נסגר. הפרקליטות נמצאת בקשר רציף עם הוריו של הילד שנהרג בתאונה, ולאחרונה נפגשו הפרקליטים עם המשפחה ובא כוחם, ועדכנו אותם בכל הפרטים. אנו מבקשים לחזק את ידי המשפחה, הפרקליטות תמשיך ללוות ולעדכן אותם לכל אורך ההליך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר