בפעם השלישית ביומיים: רעידת אדמה בישראל, העוצמה - 4.8

מוקד הרעש הוא ככל הנראה באזור שכם • על פי ההערכות, הרעידה הורגשה בכל המזרח התיכון

סיסמוגרף, אילוסטרציה, צילום: GettyImages

ישראלים באזורים שונים בארץ דיווחו הערב (שלישי) על רעידת אדמה בישראל, מוקד הרעש הוא ככל הנראה באזור שכם. על פי המדידה, מדובר בעוצמה של 4.8 בסולם ריכטר. תושבים בשכם מדווחים כי הורגשו רעידות.

זוהי הרעידה השלישית בארץ בתוך יומיים. על פי ההערכות, הרעידה הורגשה בכל המזרח התיכון.

מפיקוד העורף נמסר: "רעידת אדמה התרחשה הלילה בשעה 23:14 לפי שעון ישראל במגניטודה 3.5, 15 קילומטר דרומית מזרחית לאריאל. לא הופעלה התרעה לרעידת אדמה, מכיוון שלא מדובר ברעידה שמסכנת את תושבי ישראל". 

כזכור, אתמול (שני) הורגשה רעידה נוספת בישראל בשעה 12:24, כאשר מוקד האירוע היה בטורקיה, שם נרשם רעש בעוצמה של 7.3. גם בדמשק הורגשה רעידת האדמה וגרמה נזקים קלים למבנים בבירה הסורית. עד כה לא דווח על נפגעים או נזקים בישראל כתוצאה מרעידת האדמה. רעידה זו מגיעה בהמשך לרעידה שהתרחשה לפנות בוקר בטורקיה, אז נרשם רעש בעוצמה של 7.8

יחד עם זאת, בעקבות רעידת האדמה, מטוסים לא הורשו לנחות בנתב"ג והסתובבו באוויר. 

נזקי רעידת האדמה בבניין מגורים בישראל, צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה

לפחות 7,500 הרוגים

נשיא טורקיה ארדואן הכריז היום על מצב חירום בעשר פרובינציות במדינה לאור רעידת האדמה הקשה שפקדה אותה וזרעה הרס רב ולאלפי קורבנות בנפש. נכון להיום בערב, מניין ההרוגים הרשמי בטורקיה ובאזורים בצפון סוריה שנמצאו בקרבת מוקד הרעש, עומד על מעל 7,500 איש. 

להערכת גורמים באו"ם שמתאמים את מלאכת הסיוע והחילוץ, המספר צפוי להאמיר בעוד כמה אלפים ככל שיתבררו ממדי ההרס שנגרמו מעצמת שתי הרעידות הקשות ביום שני (הראשונה בעוצמה 7.8 והשנייה, כמה שעות לאחר מכן, נרשמה בדרגה דומה).

בשעות הערב עדכן שר הבריאות הטורקי כי המניין הרשמי של ההרוגים הוא 5,434 הרוגים במדינתו, והמרכז הסורי לזכויות אדם שנמצא בלונדון עדכן כי סך הקורבנות בנפש בסוריה כבר עומד על 2,082. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר